onsdag 6 mars 2013

Julien så bra Du var i kväll ! !

Jag tänkte hur skall detta sluta, för den trevliga fransmannen.
Det gällde att i elemeringen tillverka korv. De fyra som hamnade i den knipan, hade aldrig tillverkat korv förut. Tävlingen började med att tillaga kyckling,det bästa de kunde och med tillbehör till.
De är ju bara 8 st nu, fyra i varje lag.  Det var AIK som skulle bli bjudna.Koreanskan stod för det röda laget, och Anders stod för det blå laget. Sen fick AIKarna rösta , och  det röda laget vann.
Så blev det att det blå laget fick tävla mot varandra och tillverka
dessa korvar.När jag såg korvarna Julien gjorde, tänkte jag han åker ut. Det var de minsta korvar jag sett, som han tillverkade. Men
Per Morberg sade med en gång, så goda korvar hade de aldrig ätit
förut. Per sa, de ser ut som små Älgskitar, men ack så underbart goda. Jag börjar tro på den lilla fransmannen mer och mer.
Ja vi får se.    Fick reda på att sonen kommer på söndag, då skall vi
ha lax bestämde vi. Jag ville han skulle komma för att hjälpa
mig att plocka ner lite Påsk-saker från vindskontoret, men det vet han inte än. Han vet bara om Coop,så kan det vara.
Nedersta bilden är på den trevliga Anders som åkte ut i kväll.
Han skulle bara äta ett tag på Mac Donalds nu sade han i sin
besvikelse.

6 kommentarer:

Hannis sa...

Jag blir alltid nervös när jag ser kockprogrammen!
Mest för att jag ser deras nervösa miner när dom väntar på kommentarerna om deras mat.
Konstigt det där men jag avskyr att se någon få elaka kommentarer om det dom kämpat med=))

Har du sett Mia på Grötö förresten?
Det verkar vara något bra jag har missat igen.
Kram Hannis

Monika sa...

Hej hej! :o)

Tänk att jag inte sett ett enda avsnitt av detta program den här omgången. Förra året såg jag nog nästan alla. Då deltog en tjej (Lina) härifrån. Hon gick i samma klass om en av våra flickor.

Så strong du är som tar dina promenader. Att ta färdtjänst in till stan och sedan promenera där låter som alldeles utmärkt idé.

Ha det gött! :o)
Kram
Monika

Mamma C sa...

Fransosen är ju lugnet själv. Fast han bara gorde älgskitar så var dom ju himelska enligt domarna.
Jag kan plocka ner påskpyntet om du vill.
Kram

Rigmor sa...

Du är klok du...läste i förra inlägget, som tar bort sånt som man inte känner igen...det gör jag med. Är det något viktig så återkommer dom säkert...Å duktig är du med promenader också. Här blir det mycket promenerande nu...vår nya familjemedlem ser till att ingen ligger på latsidan. Tyvärr har jag åkt på en dunderförkylning, men det går väl över. Och just av den anledningen, hunden, så blev det inte heller mycket tvtittande igår, eller inget alls egentligen, för barnbarnen kom och skulle beskåda underverket. Men ikväll måste jag se Sofias änglar, paret som är med har jag träffat ett flertal gånger när jag jobbade i butik. Fruktansvärt det som hände.
Ha en bra kväll!!
Kram kram

Katta sa...

Måste först och främst säga tusen tack söta du för dina uppmuntrande kommentarer, de gör mej så glad :) Tycker det är spännande med Sveriges mästerkock och tycker de är duktiga, tänk bara att på så kort tid fixa sådana middagar tröts att de inte gjort det innan det skulle aldrig jag klara. Kram Katta

Evashusotorp sa...

Jag tittar oxå på Sveriges mästerkock, gillar det skarpt å tycker det var bra att den charmige fransmannen ( pojke snarare) blev kvar i tävlingen.
KRAM
Eva