onsdag 20 mars 2013

Jäkla Kock-dueller,Jag trodde på JULIEN

Nu är det strid om platserna, märks att De är stressade. Jag trodde
fransmannen skulle bli kvar till slutet,men tyvärr icke. Jag bliver mer ledsen än De som åker ut,ha,ha. I kväll avgjordes tävlingen på
Svenska Ambassaden i Paris ,en tre rätters middag.
De var tvingade att ha Kalvbräss med.Sen en fiskrätt och dessert.
Det avgörande var att det ena laget skulle smaka på en soppa och
berätta , vad den innehöll, det var 14 olika smaker. Alla gissade fel och sa det var champinjoner i . Julien gissade på svampen först de
andra nämde kyckling med. Nu får vi se hur det bliver nästa vecka.
Dan Hellenius startade sitt nya program i kväll,helt sjukt heter det
Ett Hypokondiker-program oxå. Dan erkänner att han tror han har
alla sjukdomar. Det måste vara jobbigt.Charlott Perelli talade
om sin stress vid skillsmässan, hon fick ju Hjärninflammation
och det kan komma av stress. Anders Timell hade drabbats ändå
hårdare,genom sitt jobb och familjerelationen. Det måste vara
svårt med deras yrken,att känna att man inte räcker till.
I morse redan när jag vaknade så var jag jättehungrig. Jag tror det
var från i går en räkmacka,  och  två crepes när jag kom hem, det
står man sig inte på. riktig middag alltså.  Det måste jag ha om jag
skall stå mig. Så vid 12.00 tiden i dag tinade jag upp strömming
från frysen. Oj,oj så gott det blev 14.00 åt jag potatismos och tre
härliga strömmingar. Nu blev det över oxå,så när jag kommer hem
i morgon när jag varit och handlat, tager jag resten.
Nu skall jag bläddra lite i Svensk Damtining som kom i dag.
Alltid är det något som man gillar att läsa.Sov så gott.

Fia 7 år tror så här
Gamla äter alltid mosad mat,
för De har ingen kraft kvar att tugga med.

8 kommentarer:

Maj sa...

Hej! Eller kanske inte...kl är snart 24....såg också Kockarna men jag tycker att man blir lite stressad av programmet....men det är väl det nya att allt ska gå såååå fort! Det är lite av "tittarstorm" fn mot att J inte fick rätt för champinjon...för svampen är en sådan. Synd för jag gillar Julien och hans stil och attityd. Natti

samson sa...

jag fastnade i en bok låg och läste mest hela kvällen så något tv tittande blev det inte för min del
ha det så bra
maggan

Livet på Vestergård sa...

Men ååh så gott det ser ut med strömming! Får nog ta och laga det någon dag :)

Rosa i huset i vitt sa...

Vad gott med strömming ..det är jättelängesedan jag åt det
ha en trevlig helg
kram Rosa

Äppelblom sa...

Stekt strömming är en favorit hos oss. Kall på macka eller varm med potatismos.
Kram och må så gott!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Julien var min favorit också, nu vet jag inte vem jag håller på. Strömming och mos är så gott, då har du ätit så god mat idag också.
Kramar
AnnaMaria

Änglarum sa...

Hej!tänk strömming har jag aldrig smakat..kanske jag borde :0 ha en fin kväll...kram Jessica

Mamma C sa...

Stekt strömming är ju mums filibabba. Nu ska jag snart sätta mig vid tv-apparaten och se på Sofies änglar.
Kram