fredag 8 mars 2013

I ÖSTER STIGER SOLEN UPP, SÅ VACKERT RÖD

Vilken soluppgång, så underbart. Det ser jag varje morgon
skulle gå ut och fotografera detta. Men det var ju -11 grader
kallt. Så bilden är lånad hos Google . I går kväll när jag lade mig vid 22.30 tiden var det fortfarande pluss-grader.
Den sol som jag ser är över Bråviken. Ja Bråviken ser inte jag
tyvärr, det är många åkrar som den skall över först.
Jag är så facinerad av vatten nära mig, ja inte ett glas på bordet, utan vattendragen. Tänk Norrköping med alla sina
promenader runt Strömmen, Torshagsån där jag bor.
Jag älskar Havet , men det är för sent att flytta nu. Det skulle vi ha gjort för många,många år sen.
Men vet Ni i går var jag jätteduktig, gick hela vägen till
Centrum där jag bor. Solen stod ju högt på himmelen, det
var ljuvligt. I dag bliver det ingen promenad tror jag, jag skall
städa. Solen skiner ju så man ser ett och annat som man missat
förut. I morgon kommer tösen min, det bliver hon som får
gå upp på vinden och rota i kartonger. Jag har inte firat påsk
här med alla grejer, bara en stor keramiktupp som alltid står framme. Men jag har en stor påsk-käring på vinden,som
jag köpte ett år på Guldfynd i Norrköping, och vet Ni hon
och jag är så lika. Långt magert ansikte, faktiskt det är som att
se min gamla farmor. På söndagen kommer sonen , då skall vi
hämta postpaket från Ellos. Nya fönsterlampor oj vad
roligt, jag får väl glädje av dem ett bra tag hoppas jag.
Kram till Er alla från en som lever på hoppet.

13 kommentarer:

Bitte sa...

Här har vi också haft vackra soluppgångar OCH solnedgångar de senaste dagarna. Jag blir på sånt bra humör när solen skiner och himlen är klarblå, det här ljuset ger sån energi! :-)

Jag såg också mästerkockarna i onsdags, det är ett program jag inte missar. Julien är verkligen duktig, hans korvar såg då inte mycket ut för världen men de verkar ha varit otroligt goda eftersom han blev bäst... IGEN! De andra i tävlingen får passa sig, för Julien verkar vara en naturbegåvning :-).

Önskar dig en fin helg, vad spännande med nya fönsterlampor!

Många kramar
Bitte

Maj sa...

Oj vad veckan har gått fort. Jag har inte hunnit med att titta in hos dig med flera. Jag tittar också på mästerkockarna men tycker inte riktigt om "tidshetsen"....men de jobbar ju efter koncept så man får ta det. Kul att se hur de löser sina uppgifter är det iallafall. Trevlig helg! Kram

Stolpås Gård sa...

Vilken härlig soluppgång du visar och berättar om!
Och solen för ju med sig lite städjobb hos alls och en var...att man sett ut genom fönstren hela vintern...
Jag har också börjat med lite orangea saker som jag tänkt ha i vår och påsk.
Det är kul att förändra och förnya :)
En härlig helg till dig,
Sussi på Stolpås

Fågel Blå sa...

Hej
Du är alltid så glad och positiv, du smittar av dej med den energin!
Tack!
Här har vi också vacker sol.
jag har vart ut och gått idag i solen!
Så skönt!

Hoppas din helg blir fin!
Kramar Kathrine

Gunillasljusglimtar sa...

...Håller med föregående,du smittar glädje vet du om det?? Ja nu är SOLEN väldigt mycket här i Lidköping idag:) Så snälla barn du har som bryr sig dej så mycket,hos min far är det nästan bara vi två systrar tyvärr:( Ha det gott i helgen..Gunilla ♥

Rosa i huset i vitt sa...

Kikar in och önskar dig en härlig helg
kram Rosa

Äppelblom sa...

Jag önskar dig en trevlig helg och må så gott!
Kram

Mamma C sa...

Ha en fin fredagskväll så syns vi morgon.
Kram

Rigmor sa...

Såg Sofias änglar...och känner igen paret lite grann, de handlade i butiken där jag jobbade på den tiden. Så tragiskt, mer än så...hoppas de får all hjälp de kan få, inte bara under programmets gång.
Vilken soluppgång!! Här har vi haft det lite molnigt just den tiden, sen blir det klart och vackert, så jag får väl satsa på solnedgång istället...ska bara be bonden kapa ned lite skog först...*skrattar*.
Det är vackert runt Bråviken. Allt med hav är vackert, fast det är ganska ofta råkallt och lite blåsigt, så jag vet inte om jag skulle vilja bo alltför nära. Lagom av allt är bäst.
Ha en riktigt skön helg med de dina!!
Kram kram

Nyanser av vitt sa...

Tittar in för att önska dig en mysig helg.
Kram Agneta

Lilla Kullan sa...

Ja, den där solen... den kan få en på bra humör.:-) Kram

Black Iris sa...

Här blir det inte speciellt mycket påsk-pyntande. Påsken är så få dagar så det känns inte som nån idé..
Köper nog en bukett tulpaner och kanske ett ris bara..

Kram Maidi

Elsa och Helena sa...

Så skönt väder hos dig, här har vi minusgrader men dock strålande sol.

Vad roligt att du varit i Paris kända Boulognerskog, där har jag aldrig varit men kan tänka mig hur vackert det måste vara.

Önskar dig en fin kväll...KRAMAR från Helena