söndag 3 mars 2013

HEJA SVERIGE, FRISKT HUMÖR, VILKEN HELG

Vasa-loppet förstås otroligt 15.000 ute i spåret. Kalle Moreus på
plats i Smågan-kontrollen. Det var en otroligt fin uppföljning i år
tyckte jag,inte minst från flygbilderna. Aldrig har vi fått följa så
nära något år, ifrån höjderna.I år var det en Norrman (så klart) som
vann. Jörgen Aukland det var ingen strid egentligen på upploppet
det var helt,OK. Sen var vi i Val De Fiemme , det var ju 5-milen.
Sverige tog guld, det var Johan Olsson som tog hem segern, och
vilken hemtagning set var solklart Sveriges guld.
Själv var jag på 55 års kalas, ett av mina barnbarn kom och hämtade mig, när Vasaloppet var klart. Det var så mysigt vi hade
god hjälp av barnbarns barn, som hjälpte till att duka. 5 åringen
kom in med både kakfat och en stor tårta.Jag höll andan,men det var inga problem inget gick i kras eller något tårtras.
Presenterna var mycket fina varor till att dricka, snygga kläder
blommor och annat. Skjuts hem fick jag av ett annat barnbarn, så
Färdtjänst behövde inte ställa upp i dag.
Denna trevliga söndag avslutades med , Så skall det låta. Det var
toppen i kväll, vad kunde det annat vara,  med Lasse Holm och
Linda Bengtzing, Wille Craaford och Frida Lundell som gäster.
Tänk jag tycker Lasse Holm har funnits i så många år, och alltid
lika allert och kunnig. Nu hoppas jag på en bättre vecka , för dem
som åkt på denna jäkla influensa. Trodde det var vår på gång, men
icke sa Nicke ,de lovade mera snö------- visst är det underbart.

6 kommentarer:

Maj sa...

Brukar aldrig missa en Vasaloppsstart...antingen på plats eller via tv. Men fn är inget sig likt....jag hann inte med någon skidåkning idag och missade tyvärr också när JO tog guldet. Önskar dig godnatt. Kram

Rigmor sa...

Nu missade jag Så Ska Det Låta, och det grämer mej...gillar alla som deltog, utom Linda då kanske...Å Wasalopppet...trodde väl jag såg fel här hos dej, Kalle på skidor??!! Tänk va många förutfattade meningar man har om folk....
Men du...har du fyllt år? Isåfall, GRATTIS i efterskott!!
Sen de sista raderna hos dej...förtränger jag, vill inte ha mer snö!!
Ha en bra start på veckan!!
Kram kram

samson sa...

vist var det en toppen sport dag
jag missar aldrig Vasaloppet gillar att halvligga i soffan och kolla på det
sen var det ju en otrolig 5mil
han är så duktig Johan Olsson
ha det så bra
maggan

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja det var mycket skidor på tv igår, här är det mest maken som tittar, jag lyssnar på håll. Och hoppas vi slipper snö, här har vi kvar så det räcker.
Kramar
AnnaMaria

Mamma C sa...

Va! ska det komma mera snö igen. Fy jag är så himla trött på denna årstid nu. NU VILL JAG HA VÅR. Jo som du vet så är jag frisk igen. Men gubben är inte bra på långa vägar.
Nu är det snart tv-dags.
Kram

Annes vita rum sa...

Ingen mera snö här! Det har jag bestämt:)
kul att du är med på min utlottning:)
Ha de gott..kramizar...