torsdag 14 mars 2013

goddag,goddag--Hyvää päivää

Hejsan har äntligen fått tag i vår goda vän i Helsingfors. Det lät inte
så bra, först var det bara en telefonist som sa, att abbonenten inte
kunde svara. Men nu för en liten stund sen kom jag fram. Han har
vatten i lungsäcken med, man hör knappt vad han säger. Det var
ju en tredagars tur, så det var ju inte roligt för födelsedagsbarnet??
heller. Han blev lite virrig tyckte min kompis. Vem f..n skulle inte
blivit virrig, 85 år ensam på en båt.
Att jag sätter en bukett gula tulpaner här. beror på att Gult är ju
hoppets färg. Lika så skojade jag med kompisen och sa, det blev
ingen skål då för din kompis, nej jag vet inte om han över huvud taget fick någon mat. På vår tid skulle vi alltid ha GUla Änkan när
det var fest.Jag berättade för honom att jag skrev om denna resa på
min blogg, kan det vara något att berätta. Jaa det kan det sa jag, hur
det kan bli när man inte lyssnar på sin kropp hur man mår.
Ja vi får hoppas på det bästa, så han kommer hem som han ska.
Men nu måste han nog skaffa någon som kan hjälpa honom, det
är värre för ensamma karlar tror jag. Tänkte inte skriva mer om detta , men en del av Er var så rara och önskade ju att det skulle sluta bra. 
Glömde jag har gjort så fint med mina påsksaker, skall visa bilder
sen. Trevlig kväll önskar jag er kära blogg-vänner-

6 kommentarer:

Mamma C sa...

Skönt att du fick tag på A till slut. Hoppas allt blir bra nu med honom. Nu ska jag sätta mig vid tv:n en stund. Ha en bra kväll.
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Ja hoppas det blir bra för honom nu då..Hoppas du har det gott Hajan.Här blir det tidig kväll...trött efter festen igår:)) kram Gunilla

Maj sa...

Ja, tänk så litet man vet om vad som kommer att hända en....och det är nog tur det. Önskar din vän god bättring.Kram

Äppelblom sa...

Så´n otur för din vän att han skulle bli sjuk på resan. Dubbelsidig lunginflammation är inte att leka med när man är så gammal och det tar tid att komma igen efteråt.
Hoppas att du själv mår bra och är rädd om dig!
Må så gott och en varm morgonkram från mig!

Fågel Blå sa...

Skönt att det ordna sej till slut,
Idag har vi 20 minus grader här, brrrrrrrrrrrrrr så kallt, nej nu får det snart vara nog med denna kyla!
Är trött på att bylta på mej en massa kläder,
hoppas du mår bra, och så önskar jag dej en riktigt fin helg
Kramar Kathrine

Monika sa...

Hej och Go´Fredag! :o)

Så skönt att allt verkar ordna sig bra där för din vän.

Önskar dej en fin fredag o en trevlig helg!
Kram
Monika