onsdag 27 mars 2013

En hel dag försvunnit, var tog den vägen ?

I dag började jag med att maila i väg denna rara tupp till våra
närmaste vänner.Och har man satt sig vid datan är man fast. Jag
tycker det är så trevligt att ge mina bloggvänner lite kommentarer.
Sen kom vår vän äntligen hem till sig, sist han var hemma var den  28 februari. Ja han var ju hemma och ordnade iväg sina räkningar, men det var ju bara en kvart och med en skötare.
Jag skojade och frågade om han talade finska nu ? Jag ringde vår
blomsteraffär här och fixade iväg en bukett med vårblommor till
honom.Sen var jag på balkongen och fixade med mina blommor,
så roligt om de kunde bli så bra som jag vill. Sen skulle jag baka
muffins till kaffe,om någon kommer. Då var nästan mitt Smör slut,
så det blev inget med det.


Vad jag blev glad när posten kom, jag fick mitt första nummer med
Hemma med Ernst. Mycket trevlig och jättemånga sidor. BRAAA
det var ju ett sådant där erbjudande, 3 tidningar 99:- , men den
måste bli dyrare sen tror jag. Jag kom inte ut i dag heller, det
börjar bli dåligt med mina promenader. I dag hade jag ingen lust så någon höjdare till middag blev det inte. Jag tog Fiskpinnar, kokte 2 morötter och 2 potatisar till. Gjorde en god Dillsås till och vips
så var det riktigt gott.

I morgon sticker jag till Frissan igen och klipper mig,så slipper
jag det här eländet med spolar att rulla upp på. Kvällen har jag
givit till Mästerkockarna, där drager det ihop sig nu inför finalen.
Såg oxå på Hellenius och Alkoholvanorna, men det ger inte mig
något, jag kan ju inte ta en glögg en gång, bliver yr på det.
Jag kan alltså inte uttala mig om sådana vanor, jag tror att det
kan vara som en sjukdom. De lovade snö,det kan väl inte vara
möjligt ,det vore förfärligt.
De animerade bilderna har jag fått från Evans-

12 kommentarer:

Hannis sa...

Vad bra att du skrev om Ernst tidning!
Har funderat på att köpa den men inte varit säker på om den skulle vara så bra=))

Jag satt igår kväll och tog igen lite jag missat på svtplay.
Såg en dokumentär som hette Tjuvgods.
Har du sett den?
Väldigt bra! Handlade om människor som slogs mot sitt missbruk och allt det innebär.

Ha en fin påsk nu!
Kram Hannis

Anki sa...

Trevligt med lite intressant läsning lagom till helgen - innehåller säkert en hel massa bra tips.
Tittade också på Hellenius och tyckte väl att det var "sådär" - får se vad det ska handla om nästa gång...
Skulle också behöva gå till frissan... håret börjar bli ganska tråkigt.
Önskar dig en riktigt Glad Påsk!
Kram

samson sa...

Söt Påsktupp du skickat till dina vänner den uppskattar de säkert
jag gillar ju byggprogram så jag tittade på "Arga snickaren"
"Hemma med Ernst"den tidningen ska jag kolla efter i affären
ja,du,tiden bara flyger iväg när man sitter vid datorn
ha det så bra
maggan

Maj sa...

Lycka till med besöket hos Frissan. Det piggar verkligen upp och du kommer att känna dig Vårfin!

Rosa i huset i vitt sa...

Tänkte köpa Ernsttidningen ..nu kanske jag gör det ändå när jag läst om den..
önskar dig en Glad Påsk
kram Rosa

Stolpås Gård sa...

Jag kan se att dina dagar är riktigt fulltecknade ;)
Vill kika in och önska en riktigt GLAD PÅSK!
Kram Sussi på Stolpås

lisashus sa...

Hej på sej!
Nej, dagarna rullar på alldeles för snabbt ibland!
Härligt med Ernst-tidningen, säkert ett och annat där att inspireras av!
Så du ska till frissan och bli fin, alltid lite skönt att bli ompysslad också! Jag borde gå jag med...!

Önskar dej en riktigt GLAD PÅSK och måtta vi slippa mera snö nu!
Kram
Lisa

Mamma C sa...

Förlåt mig, glömde precis bort att ringa dig som jag sa att jag skulle göra. Men dagen gick i racerfart, och jag gick hem lite tidigare. Var och handlade allt till måndag. så nu är det klart.
Kram på dig.

Bitte sa...

Tack för den fina hälsningen hos mig! Ja, rosorna är riktiga, jag är så svag för rosor.

Jag satt också bänkad framför Mästerkockarna igår, det var nog kanske rätt att Markus åkte ut. Men alla som är kvar är ju så duktiga så det kommer att bli en spännande final!

Vad bra att du tipsade om Ernsts tidning, jag såg den för ett tag sedan, men jag har alldeles glömt bort den. Den kanske kan få bli min helglektyr?

Önskar dig och de dina en riktigt Glad Påsk!

Många kramar
Bitte

Evashusotorp sa...

Önskar DIG en riktigt skön å härlig PÅSKHELG.
Kram / Eva

Viola sa...

HOPPAS DU FICK EN SKÖN STUND HOS FRISSAN, HA EN TREVLIG PÅSKHELG MED DIN FINA FAMILJ, KRAM VIOLA

Min vindsvåning på landet♥ sa...

Hej Hajan
Kul att du tittade in i min butiksblogg. Så hittade jag ju din blogg. Vilka fina bilder du har.
Passar på & önskar dig en riktigt Glad Påsk
Kram
Sus