tisdag 26 mars 2013

Detta program, kan man ej välja bort, så fantastiskt

 
""Genom Nicaraugas  Djungelskogar""
 
Vaknade , ljuvligt utsövd, sov ända till 05.20 det är inte klokt.
Jag kommer inte ihåg att jag sovit så skönt på många år. Ja efter de
vanliga morgonbestyren, samtal med dotra och en väninna,så
var det bara att köra igång. Jag hittade Morbergs resept, det är samma jag gjort sen 50 talet. Men i stället för de små gurkorna brer
jag på Bostongurka. Det blev 6 stora rullader, Lövbiffarna var så stora. Sen var jag tvungen att gå till en postlåda,för att få iväg post
innan Påsk. Vet Ni jag hade sådan tur så jag mötte vår brevbärare,
jag frågade om han kunde ta dem,och det var inga problem , skönt.
Ja i kväll började den nya serien, Mot alla odds och det är väl det minsta man kan säga.Här är lilla Maria man säger väl inte dvärg?
Sen har vi Nina 21 år, som inte kan sköta sina motoriska rörelser.
Joakim som är blind,Niklas och Arkan som är rullstolsbundna.
Sonia som bara har ett ben, och en liten stump kvar på det andra
benet.Grabben Pax och Nina som har samma rörelse-skador hur De
hjälper varandra.En underbar tös, som är helt blind ,jag tror hon heter Maria.De skall vandra till en plats som heter La Fe.
Maria klarade inte av den första strapatsen,glömde bort att dricka ,
som är jätteviktigt i denna djungel. Av vätskebristen, blev hon så
dålig att hon var tvungen att skickas hem. Alla blev ledsna och
besvikna, de hade ju sett hur hon försökt ändå,med de där korta
benen att hänga med i marschen.De har fått en hjälp från Nicaragua
som heter Rasta. På 29 dagar skall de ta sig 50 mil till Stilla Atlanten. Killen som leder hela denna djungelvandring heter
Oskar Kihlborg, men han hjälper inget till.Det skall de kunna själva
men han ger råd. Vi får se hur de klarar detta, jag kommer att följa
detta program varje gång. Vilka märkliga människor det finns i vår
hage, det är så underbart att se,gråten sitter i halsen hela timmen.
En del vill inte se verkligheten all, men det är upp till dem.
natti,natti

7 kommentarer:

Maj sa...

Oh, så gott det ser ut! Tror aldrig jag gjort rulader...och såsen ser såå god ut!
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Gomorron...mumsigt verkligen med maten där du! Nääe nu har jag missat det också,så glad att du uppdaterar tvprogrammen,hihihi,kan jag göra annat istället! Kram goa Hajan ♥ Gunilla

Ölandsvindar sa...

Oxrulader är gott och man kan hitta på alla möjliga spännande fyllningar. Jag gillar Morbergs matlagning! Vi blev bjudna på våfflor i ICA-butiken här. Jättetrevligt. Nu försöker vi övertala dem att ordna pensionärsluncher ibland.Det är så trist att ALLTID laga maten själv.
Kram på dig och Glad Påsk om vi inte hinner höras igen före den. /Kerstin

Rigmor sa...

Och som vanligt...jag har missat detta program också!! Så då är det bekräftat, jag kollar alldeles för lite på tv...
TACK för dina rader på min blogg, det värmde!! Kommer med lite inlägg då och då, men kanske inte lika tätt som förr...det får tiden utvisa!!
Ha det gott!!
Kram kram

Black Iris sa...

Ja, visst är det fantastiskt det programmet..
Tyvärr fick ju lilla Maria avbryta alldeles för tidigt.

Kram Maidi

Monika sa...

Hej på dej! :O)

Så härligt det är att läsa ditt vardagsprat! Jag trivs verkligen här bland dina fina inlägg. Hade ju missat flera stycken. Men nu är jag ikapp igen :o)

Passar på att önska dej en riktigt fin o skön påsk!

Kram
Monika

Mamma C sa...

Jag kan erkänna att jag fällde några tårar under programmets gång. Helt fantastiska människor som kämpar sig igenom djungeln.
Kram Mamma C