lördag 23 mars 2013

Att man aldrig lär sig något av livet ! !

Jag har varit pensionär i 17 år, och aldrig lärt mig, vad jag ska göra
eller inte behöver göra. Solen stod ju högt på himmelen , det är då
jag får sådana luster. I går tog jag ett skåp med vårt porslin i, jag
diskade alla tallrikar, ja allt som finns där i porslin.Alla glas det blev jättefint. Så i morse fortsatte jag med skåpet med alla karotter
eldfasta formar, jag ångrade mig nästan med en gång. Fy så tråkigt
och så dåligt jag måste diska ibland,jag fick ta tvålull till hjälp
på de eldfasta formarna. Jag gick och lade mig ett bra tag, efter
maten, dötrött.

Ville så gärna se Lasse Kroner och femte-klassarna, vilket härligt program. I kväll var ju Markolio där, det blev ju lite roligare eftersom hans lärare var där, som han haft en gång i tiden.
Markolio fick ihop 40.000:- till Barncanser-fonden. Det är något
visst med den där sprattelgubben som gör att man gillar honom så
mycket. Nu passade jag på att äta lite varmrökt Lax och Rydbergs
potatis-sallad det var gott. Jag såg lite på Robins, David Lindgren var där och en ståupp-komiker,ja David var bra  men resten var
inget för mig. Gud vilken sniken käring det duger visst inget åt
henne. Mr Selfridge tycker jag är riktigt bra , men man hoppas ju
att det inte hänt på riktigt. Innan jag satt mig här och bloggade,tog
jag fram Kåldolmar ur frysen för i morgon kommer sonen, och
kanske ett barnbarn. Det är bra, för han skall få hjälpa mig att
möblera om på balkongen.Vi hörs i morgon, hoppas alla får
en bra söndag. Kramis

5 kommentarer:

Tummelisa sa...

Tack snälla för Ditt inlägg hos mig. Har försökt att skriva i bloggen, men så fungerade inget, varken med bilder osv. Mår heller inte helt bra, har tydligen fått diabetes nu. Men, ska försöka att få till något inlägg, även om det blir utan bilder....
Tack än en gång för Din omtanke.
Hoppas Du får en bra söndag.
Kram Tummelisa

Maria sa...

Oj va du e duktig, mina ugnsformar skulle nog också behöva lite tvålull
Det blir bränt å så går allt inte bort. De var väl bra att du tog igen dig en stund, vila är inte heller så dumt. Jag har suttit framför tv å lurat en stund nu e jag pigg igen fast kl. är 01.30.
Ha en fin söndag med sonen/kramizar

Gunillasljusglimtar sa...

Ja du får gärna ta mina också. ..söthajan!!..ja vi var ju i Göteborg hela dan så vi var så möra.la oss kl tio i går kväll..hahaha...visst är Markollio hätlig..bra program fast vi kumde inte allt minsann...Ha en fin söndag...hälsa sonen o barnbarnet; ) kram Gunilla

samson sa...

store tid vilket jobb du har gjort i köket
ja,igår var det bra program på tv
ha det så bra
maggn

Mamma C sa...

Hörredu, tänk på din rygg och ta det lite lugnt. Här blev dagen toppen med dillkött. Hoppas din dag blev okej med kåldolmar och ommöblering på balkongen.
Puss