tisdag 19 mars 2013

Att de Törs " Kändis hoppet " Vojne, vojne


Att de vågar våra kändisar att vara med dessa våghalsiga program
Detta tror jag kommer ifrån Holland, läste just att mycket kommer
där ifrån. Här gäller det Sim.hopp just nu leder Tobbe Blom
i denna grupp. Där är Glen Hysen, Linda Thelenius, Domeniska,
 Jörgen Kruth,Rami Shaba och Matte Karlsson. Att Glenn Hysen lever, är jättekonstigt. Man skrattar när man ser det,men man vet ju

hur ont magplasket gör. Vi hade trevligt i dag hos vår väninna, hon
blev glad åt Hortencian vi hade med oss, Räkmackorna, beskvierna
till kaffet, sen en vers att spara om det som hänt,med lite humor föstås.20 cm långt är ärret precis vid bröstbenet. Nu bliver det en
rapport till från sjukbädden, vår kompis kommer hem på fredag-
förmiddag från Helsingfors. Han får åka direkt till Handens sjukhus
och fortsätta sin tid där för att bliva bra.
Det är inte klokt vilken service med en medhjälpare från Finland
på båten och allt. Det var ju lite bra meddelanden i dag i allafall.
Men det kommer att kosta berättade han i dag, Finland har inte lika
bra villkor som vi,vid sjukhus-liggande. Men som han sa,det är det värt,hoppas allt går bra nu i fortsättningen med.

I kväll tager vi en barnhistoria tycker jag
När man bliver gammal krymper man mycket
precis som när man tvättat kläderna många gånger

6 kommentarer:

Tina sa...

Jag var inne och kollade Svt websida och fick se Hysén i badbrallor men då scrollade jag bort mig. Var det detta jippo han var med i, lite för mycket även för en göteborgare som mig, hehehe...en lättklädd Glenn alltså!

kraaam

Ölandsvindar sa...

Vilket gott skratt jag fick åt din kommentar hos mig igår! Härligt! Jag kommer ihåg när jag prenumererade på strumpbyxor. Tyckte att det lät bra när jag var tvungen att vara lite uppklädd på arbetet. Strumpbyxorna ramlade in i snabbare takt än vad jag hann använda dem och när hela släkten var trötta på att ständigt få strumpbyxor i present, fick jag till slut säga upp abonnemanget.
Kram, kram från Kerstin

annika sa...

Ja du ser vad vi Örebroare får stå ut med (Kändishoppet) :). Nu har vi inte lidit så mycket av det men det är kul att kolla på publiken :0).
Underbart att höra om hur väl omhändertagen din kompis blev. Kan tänka att det kan kosta.
Tack för dina alltid vänliga och trevliga kommentarer. De värmer.

Nu ska jag cykla till skolan. Vi ska gå till Konserthuset i dag. Det är roligt för jag har så bra barn som lyssnar och lyder (för det mesta).

Kram
annika

Äppelblom sa...

Så bra att det ordnar sig för din sjuke vän.
Önskar dig en bra dag och var rädd om dig!
Kram

samson sa...

Kändishoppet missade jag för nu är det slutspel i ishockey och jag följer HV71
skönt att din vän får komma hem till Sverige nu
ha det så bra
maggan

Gunillasljusglimtar sa...

Hahaha,fin barnhistoria Hajan! Såg inte på tv heller tyvärr.Åh så skönt han är i sverige då! Trevligt ni hade det förstår jag,skulle vilja vara en lite fluga där ni var.Förresten så TROR jag du är en underbar mamma o mormor o farmor! Läser det genom raderna förstår du! Kram Gunilla