fredag 22 mars 2013

Äntligen hemma i Sverige igen, så skönt

I dag klockan 10,00 kom vår kompis hem igen, efter en vecka på
sjukhus i Helsingfors. Dubbelsidig lunginflamation , och dåliga
luftrör. Födelsedags-resan blev inte vad De tänkt sig
.Han bad jag skulle ringa fredag eftermiddag, så det gjorde jag. Jag frågade fick
Du ligga själv i en hytt. Nej de bodde i en lyxhytt, och en sjuksköterska bodde i samma hytt. Han var tvungen att ha ständig
tillsyn.När de kom till kajen i Stockholm stod det en sjuktransport
där. som skjutsade honom till Handens sjukhus. Vår vän tillhör Haninge kommun. I dag lät han bättre och det han mest oroade sig för, var att tipset skulle ställas om, men det skulle någon hjälpa honom med. Sen skulle den som fyllde år komma och besöka.
 Anders Borg var hos Skavlan i kväll. Mycket intressant, skavlan
talade om att Borg är duktigast bland alla Finansministrar och
fått ett pris för det. Jaa jag är inte moderat, men jag tycker han har
skött sitt jobb, riktigt bra ändå. Egentligen skall inte gamla gummor
uttala sig i sådant över huvud taget.  Ingen politik tack, det kan man
ha för sig själv.
 
Mia Skäringer var också,  intressant att höra för hon talar ju rent ut, om Ni förstår vad jag menar.Publiken blev riktigt engagerade när hon kom upp på scenen.Hon var väldigt populär i Norge.
Handbollstjejen Gro Hammerseng var där. Hon berättade att hon skulle sluta och spela nu, hon ville vara hemma hos sitt lilla barn.
Hon levde ihop med en annan flicka som hette Anja, de hade fått barnet på konstgjord väg. De författar en bok om sitt liv med varandra, vilka problem det kan föra med sig. Det de själva har
upplevt under denna tid.

Michael Palin var där och berättade om sina Globetrott resorna
han gjort. De gick ju för att par år sen på Tv, jag följde dem jättenoga. Ha en trevlig helg nu önskar jag alla. Jag skulle skriva
något om SVTs fredags-satsning men tyvärr, jag tycker bara att
det är en massa gap, väldigt rörigt,men ungdomen kanske gillar detta.

10 kommentarer:

  1. Skönt att er vän har kommit hem igen hoppas han snart kryar på sig.
    Jag tyckte också Skavlan var bra idag.
    Ha en skön helg/kramizar

    SvaraRadera
  2. Mia Skäringer är en fantastisk människa i mina ögon!
    Hon törs prata rakt ut om sånt som människor går och bär inom sig.
    Jag gillar sånt.

    Hoppas att det går bra för din vän/Kram Hannis

    SvaraRadera
  3. En kompis till mig fick dubbelsidig lunginflammation när vi var på resa i norra Italien. När vi skulle åka hem var det strejk på Milanos flygplats och inga plan fick lyfta. Tack vare hennes sjukdom och att hon skulle direkt til sjukhus när vi kom hem, fick vårt plan OK till start.
    Trevlig helg på dig!
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Så bra att han kommit till rätt ställe nu din vän.
    Här sågs det inte så mycket på tv-apparaten. Jo, förresten men inte något vuxen program. Idag blir det korvgrillning och badtunna.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Skönt att höra om din vän:) hoppas han kryar på sig snabbt! Önskar dig en finfin lördag:) kramizar...

    SvaraRadera
  6. Så skönt att din vän nu kommit tillbaka till Sverige och det låter ju som om han blir väl omhändertagen.
    Varvade Skavlan med fotboll igår. Tycker väldigt mycket om hans program.
    Här i Gbg blir den en solig dag idag och jag kanske sticker ut näsan.....

    SvaraRadera
  7. Nea älskar det för hennes idol är med. Programledaren Malin.
    Själv tittade jag på Gladiatorerna, Jäklar vad starka de är. Nu ska jag ut med hunden i solen, här är plusgrader.

    Ha det gott. Kram Ann

    SvaraRadera
  8. Så bra att födelsedagsbarnet är hemma igen... eller i alla fall på sjukhus i hemstaden.
    Skavlan är nästan alltid intressant, så även igår kväll. Håller med dig angående den s.k. fredagsunderhållningen - alldeles för mycket gap och skrik.
    Ha en fortsatt trevlig helg.

    SvaraRadera
  9. Tycker att alla gummor och gubbar gamla som unga får tycka och prata politik bäst de vill :) Mia Skäringer är rolig och ödmjuk på samma gång så henne gillar jag. Jag håller fullständigt med dig att svt:s fredagsprogram är jobbigt, gapigt och rörigt blir nästan nervös av det. Ha en bra lördagskväll, kram Katta

    SvaraRadera
  10. Så leit med din venn, men bra at han har kommet seg hjem. Håper han snart er frisk igjen.
    Det stemmer nok at du har kommentert hos meg, som nå er borte.. Jeg fikk masse dumme kommentarer, sikker 20 stk og måtte slette dem, dessverre ble noen av de fine kommentarene til mine blogg venner borte! :(
    Men nå har jeg stengt for anonyme kommentarer, så jeg får håpe at jeg slipper å slette. :)
    Jeg har tatt Påskeferie og vår datter er kommet hjem på Påskeferie.
    Vi skal være hjemme og bare kose oss!
    Jeg ønsker deg en flott og god Påske! Påskeklem fra meg :)

    SvaraRadera