lördag 2 mars 2013

Alltid missar man något bättre,men man lär sig


Fick en kommentar på gårdagens blogg, från Vilhelmina. Att Du
missade Veckans Svensk på Tv4. Skall jag vara ärlig visste jag inte
om detta program alls. Fick en länk från henne så jag kunde se detta program, som leds av Per Lernström. Det handlade om
Anita Johansson, som räddade sin man Torsten när han gick ner sig
på isen uppe i Vilhelmina. Hon hörde honom ropa och kröp ut till honom, fick upp honom. Man fick se hur hon gjorde, hon år 72 år
men vilken Stålmormor hon är.Tack kära Vilhelmina vän som
gjorde mig påmind om detta program. Skall följa detta i fortsättningen det lovar jag. Ja ikväll var det som vanligt med
Mellon, det är ju bara killar som vinner hela tiden. Men Anton
Ewald är ju för bra, Robin duger med. Men skall jag vara ärlig
tycker jag ,alla låtar har ju samma upptempo, de låter likadant.
Det skall bli spännande nästa Lördag. Som avslutning i kväll
var det Mr Selfridge och där kan man inte klaga på innehållet.
Det är ju så bra och härligt att se, den timmen går så fort. Hans fru
har inte varit otrogen, men däremot han, men som vanligt i alla
romaner så är inte det något fel, när mannen har affärer med andra.
Nu får vi se om Vasaloppet bliver något spännande, eller om Brink
vinner för fjärde gången.  Efter Vasaloppet åker jag på kalas,
men tyvärr utan min dotter och måg, för  De har influensan nu.
Vi får hoppas på snar bättring för dem. Det var det hela ifrån mig
i kväll.


5 kommentarer:

  1. ja nu börjar det hända saker i Mr Selfridge
    det var ju så på den tiden att männen fick ha sitt lilla roliga men fy skäms då kvinnorna gjorde likadant
    Håller med om att alla låtar låter så lika
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Morning hälsar jag från nya lyan. TACK för dina rar kommentarer hos mig. Värmande Kram

    SvaraRadera
  3. Jo vi såg båda pogrammen halvliggandes i soffan i går. Idag är jag lite bättre och har suttit upprätt när skidorna var. Gubben blir hemma i morgon oxå. Han har fortfarande feber.
    Kram

    SvaraRadera
  4. Veckans svensk - det har jag missat! Måste kolla upp det.
    En bra vecka önskar jag dig!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Undrar om jag är den enda människan i hela Sverige som inte sett den sk Mellon? Jag har liksom tappat orken att följa alla deltävlingar och allt annat runt omkring. Men kommer jag ihåg så kollar jag slutfinalen. Lite får man ju försöka hänga med;)
    Kram Annika

    SvaraRadera