torsdag 28 februari 2013

Vilka innehållsrika och bra program, vi har

Jaa Ni, vad svårt De gör det för oss på Torsdagarna, Antikrundan
brukar jag aldrig skippa, Eldsjälsgalan är okså bra. Men i kväll var
jag mest hos Sofias änglar på kanal 5. Ikväll var det Barncanser,
det gällde. En liten tös som fått tagit bort ett ben, hur storebror
förklarade att han alltid tänker på sin syster. Hur svårt han har att
försöka glömma bort de sakerna, i skolan speciellt. Pappan i familjen hade själv fått opererat bort sitt högeröga, samt tagit bort
lite från sin  hjärna. Hur denna mamma hade klarat alla dessa motgångar.  Här sitter lilla Åsa mellan de underbara snickarna
Johnnie och Mattias. De fixade till ett nytt badrum till tösen, så
att hon kunde själv med sin rullstol duscha osv. Grabben fick
ordning oxå på sitt egna rum,, han var ju ishockeyspelare i laget där pappan var ledare. Vi gnäller över väder och vind, ja massor med
saker vi oroar oss över. Det är ett frisk tecken också att vi gör, jag
bara tänker på flickan, när hon sa jag tror att jag bliver frisk.
Eldsjälsgalan såg jag bara en pensionär från Morjärv som nästan
skötte allt i den byn. Han var för ungdomarna och ville hjälpa dem,
med så mycket han kunde. Det var otroligt när hans sambo berättade om allt han arbetade med. Han var en riktig Eldsjäl.
Eljest var jag och handlade i mitt Konsum, Då blev det tal om
hur länge jag handlat där, jaa sen 1951 svarade jag, utom ett år när
jag handlade på Ica , för att där körde de hem varorna. Ja men det
gör vi också sa hon , så nu skall vi tala mer om det nästa gång,
Tänk det bliver bara bättre det mesta för oss äldre.
PS glömde berätta att tösen fick en mindre Permobil, brorsan
fick en hockeytröja från Lundqvist i USA, och en hälsning via
mobil från honom.  Antikrundan kan jag se i repris om jag vill.

5 kommentarer:

Hannis sa...

Jag bara älskar Sofias änglar!
Tycker det sprider glädje hos dom som verkligen behöver det.

Fin helg till dig/Kram Hannis

bakom berget sa...

Jag såg oxå på Sofias änglar. Det är ett program som verkligen berör en i själ och hjärta. Igår var det särskilt bra tycker jag. Mer sånt!!

Ha en fin helg nu!

Kram Åsa.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag såg Antikrundan, du valde rätt program. Ikväll blir det nytt underhållningsprogram, undrar hur det blir. Jag saknar På spåret.
Ha en fin helg
Kramar
AnnaMaria

Rosa i huset i vitt sa...

Underbart program sofias änglar
Antikrundan brukar vi titta på som mest
ha en bra helg
kram Rosa

Mamma C sa...

Såg oxo Sofias änglar, man förstår inte vad dom får all kraft ifrån de som är med. Ikväll blir det ettan för hela slanten.
Kramis