lördag 9 februari 2013

Var kommer allt ifrån, ingen sikt alls just nu


Är det dimma ute ,eller vad är det, man ser ju inget.
Nej vet ni vad, nu får jag taga på glasögonen, var kommer allt ifrån,
ja det ser jag väl, uppifrån.Jag är så tacksam att jag inte behöver gå
ut i dag. Här har vi -4,9, det är ju inte så farligt,men denna blåst gör
det värre. Vad skulle jag gjort om jag inte haft min TV, ja Fia med
knuff har väl gått. Men nu har jag sett ett lång reportage från
Jokkmokks marknad på TV4, tyvärr har jar bara varit där på
sommaren. Det var fint då med, och jag handlade bra gebort-paket.
Bilden under Jokkmokk är från oss, så ser det ut nu. Ja de händer lite ute i vårt långa land. I Umeå  eller Luleå var det tävling med
vinterbadande damer. Så strongt, men fy fasen det 0.2 var graderna.
Men vilka brudar, som Wilmer 4 år brukar säga. Jag har aldrig
provat den sporten. Ja nu är det bara att kolla på herrarnas störtlopp
Douglas startnummer blev 31 så jag hinner det med.( 23a blev han).
I kväll måste man ju se Melodifestivalen, jag undrar jag.
Nåväl nu behöver man inte undra längre. Det var ett riktigt bra
startfält. Lilla Maj Berggren förlåt mitt tvivel angående Louise
Hoffsten, det blev som Du ville. Jag håller med hon var väldigt
bra med munspelet oxå. Ja det var väl rätt låtar som gick vidare.
Från denna grupp var det Anton Ewald, Felicia Olsson hon är från
Norrköping tror jag,Louise Hoffsten, Eric Segerstedt och Tone,
Samt Jean Banan, den sista låter precis som förra årets tävling.
Tyvärr måste ju några åka ut, men i dag var De bra som gick vidare. Mr Selfridge får vi taga på SVT Play.
I morgon har dotter min och jag dragningen på mitt lotteri.

6 kommentarer:

Äppelblom sa...

Hej min käre bloggvän!
Hoppas allt är bra med dig.
Så glad jag blev, när jag såg att du blivit följare hos mig - nu har även du fått en ny följare.
Nu ska här bryggas lite kaffe. Gubben är iväg och handlar mellan sporten på TV eftersom hans halta käring inte kan göra det.
En stor varm kram till dig och fortsatt trevlig lördag!

Rigmor sa...

Ja, det är då inget promenadväder idag. Inomhusaktiviteter har det varit och kommer att så förbli resten av dagen också...Å se melodifestivalen ikväll måste jag ju också göra, såg ut att vara en del godingar i startfältet, och en del överraskningar säkert också.
Ha en skön kväll vännen!!
Kram kram

Bitte sa...

Vilka krutgummor! :-) Jag skulle dö på fläcken om jag skulle bada i en isvak! För många år sedan fanns det ett "romerskt bad" på badhuset med en mindre bassäng som innehöll iskallt vatten. Jag provade den någon gång, men var lika snabbt uppe ur vattnet igen och kastade mig in i bastun :-).

Ikväll blir det Melodifestivalen även för mig, jag har ingen koll på vilka som ska vara med i kvällens omgång men det får jag snart se. Igår kväll såg jag för ovanlighetens skull Gladiatorerna, sonens förra klasskompis var med och tävlade så jag hejade på henne framför tv:n.

Ha en fortsatt fin helg!

Många kramar
Bitte

Lottkontrollanten från Public Service sa...

The Queen Louise Hoffsten


Hon borde sjunga "skiten" ur hela detta startfält. Skit som faan på hennes sjukdom...Kom en o annan tår när hon blev tvungen att få en armbåge att stötta sig med när hon skulle upp andra gången..Håller alla tummar för att hon "håller" hela vägen ut.

Bananen är ju bara en showare, saknar sångröst, men är ganska kul att se på i andra sammanhang.

Jag kommer med på dragningen oxå. Ska se så det går rätt till *ler*

Fast det ser skumt ut att du kunnat lägga detta inlägg om hur det gick i "Mellon" redan klockan 11.04 idag på förmiddagen. Fast du har väl vatit inne o lagt till lite i redan befintligt inlägg ! Tänk på att en del då kan missa det du förmedlar om dom bara ser början av ditt inlägg som var på förmiddagen, sedan kollar dom din blogg, men ser att inget nytt inlägg är producerat, då kanske dom bara drar vidare istället för att scrolla ned o se om du lagt till något !

Majberggrens's Värld sa...

Du är så förlåten.....jag var bortbjuden igår och vi såg inte alls på tv men jag har tittat nu, på svtplay. Jag måste nog tillstå att den "Sean Banan" kommer vi nog att för höra en hel del av.....refränger sitter, passar de flesta länder och är en riktig partyllåt för ungdomar på tex utlandssemester...

Majberggrens's Värld sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.