onsdag 6 februari 2013

Välkommen Anja Kontor,,När livet vänder så

Det är så länge sen jag blev så glad ,när jag såg att Du skulle ha detta program.När livet vänder, Du har ju den gåvan att kunna tala
med personer, när det gäller ett sådant ämne. I kväll handlade det om pappa Per som miste sin son Jonas i Canser förstås. Den lilla 
pojken hade canser i båda njurarna. Han fick leva 2 214 dagar, han
blev lite över 6 år. Jag behöver ju inte gå in på hur det var, det
försår ju alla hur det var. Jonas pappa var ensamstående med sina
2 barn, en liten lilla syster fanns där med. Han träffade en kvinna
under denna svåra tid, Jonas ville oxå att de skulle gifta sig.
Det här är ju inget att skriva i min blogg, men det blev så nära på något vis. Som Ni vet har jag ju nyss mist min make, men så tänkte
jag, vi skall väl inte klaga som fick så många lyckliga år tillsammans. 67 år hade vi känt varandra och firade diamantbröllop
2011. Då är det så orättvist att behöva mista ett barn eller någon
som har hela livet framför sig. Det kommer nog att bliva ett tungt
program denna serie.Men jag behöver ju inte ta upp det i min blogg.
Det var inget vidare på den andra kanalen  Sverige- Argentina ,när
jag släckte ner,ledde Argentina med 3-1. Mitt barnbarn har åkt
buss upp till Stockholm för att se denna matsch. Hon är 17 år,
men jag tänker på det här jäkla snöandet. Men både Mezzi och
Slatan var med på plan. Vet inte vem som gjorde målen då tittade
ju jag på Anja Kontors program. 
På lördag kommer dotter min, och då skall det dragas vinnare till
min lilla enkla tävling, Ni får meddelande till Er blogg.
Nu slutar jag för i kväll, sov så gott .

6 kommentarer:

Maria sa...

Hoppas du också fick en god natts sömn. Här har de också snöat å fy burr så kallt de e nu ikväll.
Önskar dig en fin dag när du skall ut på vift/kramizar

Hannis sa...

Jag och mormor satt igår och tittade på Anja. Jag tycker att hon är fantastisk! Och jag tycker att det är bra att det nu finns ett program som berör det många är så rädda för, som sorg.

Fotbollen hoppade jag över=))
Sport är inte min grej!

Kram Hannis

Rapport till Vänfors sa...

Klart du ska skriva om detta om du vill. Livet innehåller ju också det där som vi nästan måste viska fram...döden. Och döden är inte vacker men den finns här. Och ingen kommer undan. När min pappa dog för 11 år sedan trodde jag att jag aldrig skulle bli hel igen men genom att prata om vad som hände och hur vi kände så gick det på nåt konstigt sätt. Ingenting blir som förr någonsin men jag lever mycket mer "riktigt" idag. Så skriv du om detta som är ett av de största delarna i vårt liv.
Kram Annika

Fågel Blå sa...

Ja du Jag gillar också Anja!
Jag såg inte programmet,
Kanske tur det!
Ha en fin Helg
Kramar Kathrine

Majberggrens's Värld sa...

Tack för att du skrev om programmet. Jag såg det inte igår och hade nog inte sett det annars....tittade just på fantastiska svtplay...vilken fantastiskt program! Tror jag måste skriva om det hos mig....vet inte än.
Kram

Anonym sa...

Hej du fina som bloggar.

Jag tycker att jag känner dig lite grann genom din blogg. Och du gör helt rätt som skriver precis om det du tycker är viktigt. För det är också riktigt. Du som minst någon du älskar vet ju. Och du tycks omge dig av väldigt kloka medmänniskor som tex Annika. Allt, precis allt hon skriver är så klokt och riktigt och är just det som gjorde att det blev jag denna gång som fick berätta och inleda serien "När livet vänder". Tänk gärna så här: nästa gång är det du eller någon annan som blir tillfrågad. För varenda levande människa har en berättelse, sin egen och den är värd att berätta!!! Och bli lyssnad till! Så tack igen för allt fint som har skrivits om mig och mina barn. Slutligen vill jag säga att barnens mamma både var den bästa mamma man kan tänka sig under hela tiden. Men av olika skäl så var det en pappas berättelse som var aktuell att berätta... Tack igen från Per Helgoson, Västerås.