söndag 3 februari 2013

Skall det låta så här, så urtåkigt Vojne ,Vojne

Det var en tråkig Söndagskväll, hoppas någon tyckte det var bra.
Det var den tråkigaste   Så skall det låta, som jag varit med om.
Så här glad såg inte Petter ut någon gång i kväll. Så skönt att
Andreas Weise och Tommy Nilsson var med, och den underbara
orkestern ,Landegrens kan detta, eljest vet i sjutton, hur det
skulle ha gått, tack ni kära Pianister som håller detta skepp
under armarna. Slog över ett tag till 4an. För att kanske se dessa
program, förlåt bara skit där med. Jag hoppas att ungdomarna
tycker om de programmen,för eljest vet jag inte hur det skall gå.
När jag väntade på mina middagsgäster i dag såg jag på SVT Play
Mr Selfridge, det var lovande, den serien vill jag verkligen se.
De Brittiska dramaserierna är toppen bra,och utan reklampausar.
Sen hade jag en underbar timme vid datorn, när jag blev ensam igen. Tittade på minst tio Cd skivor med foton på, underbara Jular
och balkongfester från 2003,2004,forts.Då fanns vi alla familje-
medlemmar.Sen har jag lyssnat på mina klassiska Cd-plattor.Vilken
data jag har. För ca tre veckor sen sade jag till min dotter, det har
hoppat ut något på höger sida. Jag trodde jag hade haft sönder något, hon förklarade att där kan Du spela dina skivor. I dag när
sonen var hemma visade han mig hur det funkade, det var ju lätt som en plätt. Men det märks ju att jag är gammal som inte visste
om dessa finesser. Ingen tänkte väl på att visa mig det.
Det var ju självklart för dem, sån tur att jag skulle ändra på
datan, så jag kom emot den fjädringen ,som öppnade den luckan
ibland har man tur. Nu är der lästime för mig.


12 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Åh kram på dig!

Ann-Louise

Mamma C sa...

Jaadu, mamsen för mig var det självklart att man hade en cd-spelare i datorn. Så långt tänkte inte jag, att visa dig hur det fungerade. Tur att jag har en omtänksam bror som tänker lite längre ;)
Så ska det låta var väl ingen hit precis idag heller. Men det fanns ju inget annat att se på dumburken.
Kram och godnatt

Tummelisa sa...

Blir alltid så glad av att läsa Dina inlägg. Du håller mig uppdaterad med TV-program, som jag inte brukar/hinner se. Är så glad att jag hittat till Dig.Du skriver så trevligt om allting.
Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram Tummelisa

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så härliga inlägg Hajan,älskar att läsa dom! Tack för kommentar hos mej! Vi är så nöjda nu må du tro,tills nästa renovering! Vad kollar du ikväll nu då? farmen ska jag se fast jag sitter o svär sen,hahaha..Kram Gunilla

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Hajan
Håller med om att blogger krånglar ibland. Och du får jättegärna låna hästbilderna, jag svarade dig direkt du frågade under ditt inlägg 29/1.
Hästen finns på min blogg om du rullar ner en bit och den med släden har jag nu lagt i högerkanten.
Här har vi fått ett riktigt oväder, var besvärligt och köra hem idag.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det gjorde du rätt i
Kram
AnnaMaria

Viola sa...

Du är otrolig som fortfarande vill lära dig nya saker...:-) tur man har några kanaler att välja på..är i vattenhålet alldeles ensam i skogen..skönt..ha en fin kväll, snart ska jag se den danska serien på fyran som började förra vecka, bra tycker jag, kram

Anonym sa...

Hej! Jag såg Selfridges just för att jag varit där och den verkar lovande.Gillar äldre engelska serier men såg inte Down....... Nu slötittar jag på de annorlunda familjerna, Neas favoritprogram. Jag blir trött. Hur orkar folk, de måste ju vara döa när barnen lagt sig. Min svägerska har 9 så jag vet hur det kan vara men det är ju 20 år mellan dem, i de här familjerna verkar de vara så tätt.
Ha det gott. Kram Ann

Lilla Blanka sa...

Hej du fina,

Hihi, ja det var väl tur att du hittade cd-spelaren. Det är smidigt när man kan kan lyssna på skivor och se på film direkt i datorn.

Melodifestivalen ja. Yohio var väldigt unik och jag blev så glad när han gick vidare. Jag såg när han var hos Skavlarn och hos morrongänget och han verkar otroligt intelligent. Spelar gitarr och piano som ett riktigt proffs och har lärt sig prata och skriva japanska nästan själv!

Ha det så gott, så ses vi snart här i bloggvärlden igen. ❤

Kram
Mia

Lilla Blanka sa...

Skavlan skulle det stå hihi

Livet och vardagen sa...

Hej Hajan, tack för att du tittade in hos mig. Vilken mysig blogg du har, den blir en favorit för mig från och med nu, hälsar Ulla

Mamma C:s Gubbe sa...

Pst. Mamma C..Det är inte en cd-spelare, det är en DVD Reader and Writer...alltså en cd/Dvd - brännare som kan läsa både cd o dvd *ler*

Ja du svärmor...Flickan ihop med Tommy Nilsson var ingen direkt höjdare på sång..förutom det genre som var hennes det behärskade hon.

Hej hopp !