torsdag 14 februari 2013

Så var det förr, men så är det nu, konstigt

Jag kom att tänka på hur allt ändras här i livet. Särskillt sen Anjas
film  visades i kväll. När jag var ung visste man nästan inget om att
kvinnor kunde älska varandra. Samma sak att två män, ville vara tillsammans.Man såg hellre två män än två kvinnor vara ihop.
Men det är väl inget onaturligt i det, så dum och inskränkt man var
förr. Jag tyckte det var så fint när Anja berättade om sitt liv. Jag
hörde aldrig det Sommar-programmet, så visst blev man förvånad.
Nu har ju den lilla familjen fått barn oxå ? Nej jag skall nog inte
ge mig in mer i deras relation, jag har nog mer att lära mig iallafall.
Huvudsaken är att Filippa och Anjas familj ,har det bra med
varandra. Kärleken skall ju vara fri sägs det, på gott och ont ?

Såg först lite på Antikrundan, vilka intressanta saker det var i kväll.
Så ofta der är smycken från Tsartiden i Ryssland, vilka dyrgripar.
Isak Grunewalds Öl-tunna i keramik. Hon som hade ärvt Jade-smycken det är ju otroligt så mycket folk har i sina byrålådor.

Underbara Martin Timell, så skönt och se dina program, så svårt
Du har behärska Dig inför alla dess Roliga klipp på TV4.
Jag tittade lite på dig under tiden de berättade om Staden Eslöv på
Svt 1. Man försöker så gott det går att berätta från vår TV värld.
Fick ett samtal från Göteborg i dag där en väninna sa, tack snälla
Du , du berättar om så många program som jag aldrig ser.
Jag jobbar på morgonen men när klockan är 16,00 då är det fritt
fram för mig att kolla , och jag trivs och ser precis på allt jag vill.
Det finns de som sagt oxå,kan Du inte vara med i någon förening.
Det har jag varit 15 år som Armelotta .Det var också ett roligt liv.
Slut för i kväll , sov så gott, kram Hajan

6 kommentarer:

  1. Jag tycker att det är bra att människor äntligen kan få vara kära i vem dom vill.
    Fast det är ju fortfarande så att i vissa länder så är det förbjudet, vilket är hemskt.
    Kärleken borde få vara fri överallt.
    Tycker hon är bra Anja, en modig tjej.

    Hoppas att du får en fin helg/Kram Hannis

    SvaraRadera
  2. Det är våld och förtryck vi ska vara rädda för, inte kärleken!
    Vi önskar dig en bra helg!
    Melody med matte

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag tycker om att läsa dina inlägg!! Du skriver med eftertanke, lite underfundigt med så mycket humor och bara så där helt underbart utifrån Dig själv. Underbara Hajan!

    Jag önskar Dig en riktigt fin Dag och helg (om vi inte syns innan) för nu lägger jag Dig i min läslista, jag har ju missat det.

    kram till Dig!!
    lisamaja

    SvaraRadera
  4. Ja,visst var det fint, programmet om Anja.. Jag har alltid gillat den tjejen och de såg ut att ha ett fint liv tillsammans..
    Ikväll ska vi väl få veta vem som vinner på spåret.. Jag håller på Hoahoa..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  5. Jaa du Hajan...Visst kämpar jag med min vikt...gått ner 11 kg sen sept.fick högt socker pga mycket cortisondoser för min ulcerös kolit...nu allt som bortblåst; ).fast måste röra mig mycket...haft vikter runt tassarna sen i höstas nu lite tyngre;)) Haha...som en håller på!.Tack för dina trevliga inlägg:) kram från Gunilla

    SvaraRadera
  6. Harriett, gå in på datorn under Sommarpratare och lyssna på Anja Persson det är ett så fint program. Och så kan du lyssna på flera bra. bla Mustafa Cans sommarprogram om sin mamma. Ett jätte starkt program som man gråter många tårar av att lyssna på. Vackert. Tack för din hjärtliga hälsning som jag inte kunde svara på , så ett stort hjärta till dig och kram från mig Ann

    SvaraRadera