fredag 15 februari 2013

Så synd att Tåget tuffat färdigt för denna gång

Vart är vi på väg ? Ja det var sista kvällen för detta underbara
program.Tyvärr de har dragit fulla hus varje fredag.
De här killarna har skött det med glans, varje gång har det varit
över 2.000000 som tittat och lyssnat,det säger en hel del.
Augustifamiljens orkester är också riktigt bra.
Oh vad man försöker själv, att hitta de kluriga svaren. Mycket hittar man på texten till frågorna.Här är de fyra som tävlade i kväll.
Jag höll på Cecilia Hagen och Hoa,Hoa, men det höll inte denna
gång , men de fick ett välförtjänt Silver i allafall.
Nej i kväll var det Ellinor Persson och Dick Harrisson som vann.
De tog hem guldet, Ellinor är ju jätteduktig på musik, Dick
är ju professor , så han är ju verkligen allmänbilldad. Det säger inte
så mycket att vara professor, för ofta kan de bara just det ämnet
som de har professurtiteln från.Ja det var en trevlig fredag med god
mat, en god smörgås till På Spåret och en 2,8 öl.
I morgon tidigt kommer dotter min, vi skall äta frukost tillsammans
och hjälpa mig med en grej. På söndag kommer Sonen han skall
handla hem lite som jag missade i veckan. Han vill ha mat när han
kommer. Det är bara roligt tycker jag.När jag var i frysen i dag
och letade efter persilja, så hittade jag härliga fina gula kantareller
De skall jag ha i morgonkväll till Meloditävlimgen.
På tal om det, skall bli spännande med Tommy Körberg, Claes Malmberg,Johan Rabeus och Mats Ronander.
De skall ju sjunga något, väldigt nyfiken är jag på dem,sjunga
kan ju alla fyra, men.
Nu säger jag godnatt det var över 1000 skadade i Ryssland vid
detta konstiga skrot nedslag från rymden.
Tack för i dag

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Det är inte bara jag som kommer i morgon bitti utan även ett barnbarn. Vi syns i morgonbitti,ska snart sussa jag med. Synd att Spåret är slut, och vi höll på samma lag som du.
Kram och godnatt.

Maj sa...

Jag har missat så många inlägg de senaste dagarna men nu har jag läst dina.
Tänk vilket "sällskap" man har av tv iallafall och det finns ju oftast något man vill titta på. Såg också finalen och höll på härliga Hoa men laget var inte så bra att det räckte till vinst, Tror programmet haft rekordpublik ikväll. Nu får vi vänta på nästa säsong.
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa så synd att det var sista gången! Höll på Hoa men se det gick inte.Dom andra är ju duktiga också! Nu ska jag till mitt jobb serru Hajan så vi hörs väl av...Kram Gunilla

Maria sa...

Jag brukar inte se På spåret. Jag har tittat på melodifestivalen men vete sjuttan va man ska tycka.
Ha en fin söndag/kramen