söndag 24 februari 2013

Peter Settman det bliver bara bättre och bättre

Vilka bra gäster det var i kväll hos Settman. Två krutburkar och
Patrik Isaksson och lilla Sara Li. Sara Li har jag bara hört
tillsammans med Ranelid, vid förra årets Melodisfestival
 
Patrik Isaksson tyckte jag var jättebra i kväll, han kunde ju de flesta låtarna. Men Lena Hedlund och Nanne Grönvall tog ju priset. Herre min Je, vad De drog på. Det gladde ju orkestern med.
Men jag tänkte i kväll det är många låtar som man aldrig har hört
förut, har man blivit så gammal?  Kvällen gick fort i morgon
skall jag iväg tidigt till frissan, det skall bliva skönt .
 
så slipper jag hålla på med papiljotter och dylikt, vi hoppas på
ett bra resultat. Måste berätta jag tog ett recept hos någon bloggare
om Blomkålsgratäng, tack snälla det var det godaste på länge,
åt det i lördags, toppen. Nu tager jag resten i morgon när jag kommer hem från frissan. Nu är det dags att krypa till kojs.
Hoppas Ni har haft det bra med,det skall jag kolla nu.

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Blomkålsgratäng är mums, gärna med lite fläsk eller bacon i. Här blev det fläskfilegryta eller stekt kycklingsfile. Småttingarna gillar mera kyckling än gryta. 11 timmar hade R att göra för att komma till Mora. Vi ringde när vi såg att han kommit i mål. Det var det jävligaste han hade gjort, sa han. Nu ska jag oxå hoppa i säng.
Kramis

samson sa...

Patrik Isaksson var ju riktigt bra
jag tänkte samma som du vad gamal jag måste vara som inte kände igen alla låtar
ha det så bra
maggan

Äppelblom sa...

Så härligt att få gå till frissan. Det brukar pigga upp om man är lite vårtrött.
En fin måndag med sol och takdropp önskar jag dig!
Kram