fredag 1 februari 2013

På Spåret toppen, Men Skavlan tyvärr Lilla Anna

Visst har vi härliga fredagar tillsammans med dessa herrar. Duktiga
tävlande i både 1a klass och dressinen.Det var familjen Haag i första klass,och i dressinen satt Ellinor och Dick. Jag tyckte det
var extra kluriga frågor i kväll. Men till final gick Dick och Ellinor.
De var faktiskt duktigast. Den timmen gick fort för På Spåret.
Sen hade vi Anna Wahlgren där, det var nästan lite tragiskt tyckte
jag. Skavlan satte åt henne riktigt ibland , Det lät ju inte precis som
om hon talade om sina barn ibland.Mycket konstigt blev det och det lämnade en bitter smak tyckte jag, efter hennes framträdande.
Men det gjorde det inte efter John Michelets medverkan. Den norska författaren som hyllade de svenska sjömän som gick åt
under kriget.Likaså den finska minstern Alexander Stubb som det var intressant att lyssna till. Sen var det Judith Polgar som är
den styvaste mästarinnan i schack. Hon hade slagit båda de ryska Essen Kasparov och vad de hette. Jaa Ni i morgon börjar schlager-
tävlingarna, då får vi oja oss , ingen som bryr sig vad vi säger.
Det är det som är så bra, vi skall väl rösta som vanligt, men det
är stopp nu för min del. Jag har röstat så mycket under årens lopp,
och dyrt har det blivit, nu får det vara nog. Det får de unga göra
som har sin smak,ja vi får se men roligt är det.

11 kommentarer:

Katta sa...

Här är det 4:an som gäller på fredagarna då min dotter fullständigt älskar gladiatorerna, hon ska bli gladiator säger hon och hon har redan skaffat ett gladiatorsnamn :D
Vet fler än du som reagerade på Anna i går så jag får nog kolla på play men jag har aldrig riktigt gillat henne. Kram Katta

samson sa...

Här en till som aldrig har gillat Anna Wahlgren,som jag sa till min dotter hon som är mamma till mitt barnbarn"jag är glad att jag aldrig anammade hennes uppfostringsmetoder när mina ungar var små"
Jag tycker nog att man ska leva som lär
hon verkade ju mest arg över att dottern hade avslöjat bluffen inte ett dugg ångerfull
ha det så bra
maggan

Gry Karlsen sa...

Hei!
Takk så masse for dine alltid så hyggelige kommentarer, de varmer!
Jeg så også på Skavland i går, og er enig i dine kommentarer. Synes ikke Anna Wahlgren gjorde noe godt inntrykk av seg selv..
Ønsker deg en vakker helg!
Varm vinterklem fra Gry :)

Lisa-Maja sa...

Hej!
Tack gulliga Du för din kommentar, Du är så snäll. På spåret är alltid ett trevligt program, såg bara sista delen igår. Anna Wahlgren orkar jag bara inte med, en tragisk person som precis som Du skriver, ger en bitter eftersmak. Ikväll blir det väl troligen Melodifestivalen, tycker det kan vara skönt att bara slötitta utan att behöva engagera sig.
Hoppas att Du får en riktigt härlig helg.
kram lisamaja

Mamma C sa...

Spåret var toppen med duktiga spelare som dom är. Skavlan får vi se på play för det såg vi inte igår. Nu ska jag göra glutenfri efterrätt. Det blir hallonkaka med grädde eller glass.
Ha en bra lördag min goa mamma
Puss

Monika sa...

Hej hej! :o)

Såg också På spåret. Härligt program. Ellinor är väl hur härlig som helst. Hennes goda skratt är så smittande :o)

Annas framträdande övertygade inte mej ett dugg. Allt blev i närmaste patetiskt, tycker jag.

I kväll blir det "Mello". Hoppas på riktigt bra musik :o)

Ha en fin lördag!
Kram
Monika

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa du Hajan,såg en kortis på Anna o tyckte nästan synd om henne.Tänker ofta så nu mer,vad har dom i sina ryggsäckar.Tragiskt!! Ikväll blir det nog melodifestivalen en stund,är inte så mycket för det men lovat gubben att kolla lite.I morn jobb igen...ha det gott kram Gunilla ♥

G:a Affären sa...

Tack för dina goa kommentarer hos mig, alltid trevligt att läsa vad du skriver.
Själv kikar jag nästan aldrig på tv men har tvn på ibland och hörde på spåret. Så duktiga de är! Haagarna är klart mina favoriter.

Önskar dig en fin kväll!
Kramar
Cia

Anonym sa...

Ja du, jag har läst många böcker av Anna W dock inte barnaboken. Varför jag läste böckerna var att hon var så emot daghemmen, som de då hette. Jag höll ju på att utbilda mig till förskollärare då så jag var tvungen att sätta mig in i hennes sätt att tänka. Har även läst hennes dotters bok, och det är ju som alltid. Man bär på sin egen bild av vad som händer. Mitt intryck av Anna igår var inte positivt och jag fick ingen klarhet i vad hon menade att det fanns två barn till, helsyskon med Felicia. Var de av samma uppfattning som F? Ja vi lär väl få höra mer om detta.
Snart blir det mello och jag ska titta på David, jag tycker han är så söööööööt.
Annars har jag varit på teater i dag och sett en mycket bra föreställning om två kvinnliga konstnärer. Anna och Berta, mycket bra.
Ha en trevlig kväll. Kram Ann

LyckligaPraliner sa...

Gillar inte alls Anna Wahlgren...

Kram och trevlig helg!

Ann-Louise

Mamma C:s Gubbe sa...

Vi har sett på ung. samma tv-program som du...Fast vi i efterhand såg på Skavlan.

Anna W. Ren lyteskomik tycker jag. Hon är säkert en bra författre , hon har ju lyckats få ihop runt 30 böcker enligt vad hon själv skrev.

Men man får ALDRIG glömma att hur någon känner, kan aldrig någon annan veta, inte ens en förälder om hur egna barn känner/har upplevt saker. Hon måste gilla läget och förstå att hon förmodligen INTE varit en perfekt mamma (i barnens ögon/känslor)som hon vill få det att framstå...en sak att skriva om det, en annan sak att utföra det i praktiken.

Ps. hennes inledning om att det var många män där i studion och hon inte visste var hon skulle börja...Har nog genomsyrat hela hennes liv, samtidigt som hon försökte uppfostra sina barn.

Ett Ps. till..Mellon ser inte jag..Tror Mamma C gör det i efterhand, men i morgon får hon nog inte tid, då ska vi förbereda veden inför säsongen 2014-2015