lördag 16 februari 2013

Nu har vi kommit till Skellefteå för att bevista det tredje deltävlingen i årets schlsagerfest. Ni tror inte jag är klok,eller
oxå så vet Ni, hon kan inte vara klok. Jag höll på Gubbarna  och Amanda Fondell. Martin Rolinski, tyckte att Caroline af Ugglas
lät väldigt lik, den för att par år sen.Snälla,snälla eller hur.?
Jag vet ju att inte Tommy Körbergs grupp kan hålla hela vägen.
Det bästa i kväll var ju dansnumret, där de steppade .
Eljest är det något som fattas, kan inte säga vad det är, men det går
inte ända fram, om Ni förstår vad jag menar.
I morse redan straxt före kl nio, kom min dotter och mitt barnbarn.
De åkte först och handlade lite, var och tog ut pengar på
bankomaten. Jag har aldrig så mycket pengar, mer än några tjugor till Färdtjänsten. Men nu skall jag till frissan för att klippa mig,och hon har inte så man kan betala med sitt kort.
Sen åt vi frukost tillsammans med mycket gott " sovel " till, alla
ville ha kaffe med. Det är så roligt när man kan få prata av sig.
Eljest i kväll var ju Selfridge behållningen
Nu vaknade han till och vill väl återgå till sin fru, men det kan vara
för sent kanske. Jag tyckte förra lördagen, att det liksom inte var
så bra. Men i kväll hände lite saker, jag börjar att tröttna på
Norlanders med, men nästa avsnitt kanske det händer något där med. I dag äntligen fick Sverige ett brons i VM , slalom  damer
i Schladming . Nu är det skönt att VM snart är slut, det är i morgon
kvar oxå. Det är ju bra att inte solen står högst upp på himmlen,
utan man kan vara inne med rent samvete.
I morgon kommer resten av familjen, de delar väl upp besöks-
dagarna barnen. Nej jag skojar, jag har sagt att De först skall
tänka på sig själva. Jag vet hur det är att ha gamla föräldrar ibland,
när man tänkt sig något annat.

6 kommentarer:

Anonym sa...

De va la goa gubbarna, men jag gillade de unga killarna bäst.
Härligt med kantareller. Har tyvärr inga gula.
Ha en fin söndag med sonen. Kram Ann

Mamma C sa...

Fondell var inte bra igår tyckte jag. Gillar henne annars, men inte igår. Gubblåten var kul men Boråskillarna var bäst. Vi badade tunna efter mello igår. Så jag ska se Selfridge på play nu. Tack för en god frukost och en trevlig pratstund igår. Hoppas det blir livat i dag med hos dig.
Kram

Maj sa...

Jag gillade också Tommy mfl men det är klart att något för Europa är det väl kanske inte.
En skön sndag önskar jag dig!

Rapport till Vänfors sa...

Jag är så onormal så jag har inte sett någonting som har med melodifestivalen att göra. Inte av protest utan det har bara fallit sig så...och tänk jag har överlevt;)
Härligt att höra att din familj är så stor att de är tvungna att komma i uppdelade flockar. Skojar bara, låter toppen att ha så många omkring sig.
Ha en fin fortsatt söndag
Kram Annika

Rigmor sa...

Eftersom jag jobbat hela helgen har det blivit dåligt med tvtittandet...när jag väl är hemma sover jag mest känns det som. Så Mello sprang jag bara förbi med ett halv öga på tvrutan, hörde ingen av låtarna fullt ut.
Det är trevligt när barn och barnbarn kommer. Själv ska jag hämta ett barnbarn i morgon efter jobbet, de har sportlov och jag är ledig i ett par dagar nu, så vi tänkte ha några mysdagar för oss själva, och kameran förstås...*skrattar'.
Ha en skön söndagskväll!!
Kram kram

samson sa...

jag gillade Gubbarna och killarna från Borås
Selfridge börjar bättre tar ju alltid ett tag innan en serie tar sej
kul med besök av barn och barnbarn
ha det så bra
maggan