måndag 18 februari 2013

Molanders och de andra får ursäkta

Ja Ni får ursäkta vilken konstig familj.  Eller har jag haft sådan
tur när jag växte upp.Programmet före Drömmen om landet hur
skall det gå för dem.  Ville ju resa  för att reda ut sina problem i stan. Det fick man reda på i kväll att de hade så besvärligt.
Men hur skall det gå, De har ju tagit problemen med sig, dit de
flyttade. Men det skall väl vara så, att man skall sitta och reta upp
sig på bortskämda ungar. Nej felet i kväll är nog mest hos mig själv, och inte på serierna. Jag bara tänker på en väninna som blev
inlagd i går på söndagen, på Universitets-sjukhuset. Hon skulle
få information i går om sin operation, provtagningar olika. Ja
hon ringde i går kväll och var lugn nu,att hjärtklaffsbytet äntligen
skulle bliva av. Det är ju inte bara som att taga bort en sticka i fingret. Jag har bara tänkt i dag på henne, 83 år hoppas allt kommer
att gå bra. Äntligen ringde hennes son till mig, operationen hade gått bra , jag fick hennes telefon-nummer, men får inte ringa
förrän på Onsdag dit, hon skall ha lugn och ro nu i två dagar.
Det kommer att bli det enda från mig i dag känner jag, ibland
finns inte luste där. Jag skall ring till de andra två i morgon och
berätta för dem. I  kväll läser jag lite i stället för att blogga.
Så min tre kommentanter får vänta tills i morgon.
ha det bra och sov så gott.....



8 kommentarer:

Äppelblom sa...

Förstår att du oroat dig för din väninna. Skönt att det är avklarat.
Må så gott och kram!

Viola sa...

Ha de denna gråkalla dag, nordan och snö..tur man ska söderut snart, kram

Monika sa...

Hej gulliga Du!

Vad skönt att operationen gick bra. Det är helt fantastiskt hur duktiga de är på att "reparera" oss människor.

Jag har själv gjort en stor hjärtoperation för ett antal år sedan. För mej var det en by-pass.

Det är inte verkligen inte lätt att vara den står bredvid och får tampas med oron över sin anhöriga eller vän.

Tänk vilken underbar gåva du gett de dina. Mest värdefullt att få ett sånt överkast är ju vetskapen om vem som tillverkad det. Det ligger oftast mycket arbete och kärlek bakom.

Hoppas du har en underbar dag!
Kram
Monika

Stolpås Gård sa...

Hoppas verkligen att din vän mår bättre nu efter operationen och att ni får talas vid i morgon. Det är så svårt att finna lust och ro då sjukdom upptar ens tankar...
Min pappa åkte akut in till sjukhuset i söndags och är som tur är kvar än för utredning.
Kram Sussi på Stolpås

samson sa...

förstår verkligen att du inte har nån lust att blogga idag
hoppas allt är väl med din vän
kram
maggan

Mamma C sa...

Skönt att allt hade gått bra med operationen. Tack för kaffet och mackorna ikväll. Sockerkakan blev inte så bra. Den sjönk ihop, men går säker att äta ändå. Nu ska jag kolla på play en stund. Ha det så trevligt i morgon.
Kramis på dig

Anonym sa...

Kram vännen Ann

Gry Karlsen sa...

Så fint at det gikk bra med din venn.
Man skal bare blogge når man har lyst, det skal jo være til glede.
Jeg og min mann har vært på besøk en liten uke, vår sønn fylte 30 år så vi måtte og feire litt. Derfor har jeg ikke kunnet svart,: Jo, Hyasinter og svibler er det samme.
Ha en fin kveld!
Klem fra Gry :)