onsdag 13 februari 2013

Mästerkocken Hajan , så det så

I dag skulle det bli en jättebra dag det kände jag genast när


jag vaknade. Jag kunde ta det lite lugnt eftersom jag inte behövde vara klockan sju till tvättstugan. Nej i dag skulle jag ner till Konsum
och fixa iväg en det saker med posten. Det är tur så länge vi får ha
kvar den.I dag var extra pris på mycket, jättefina höns för 19:- st, om man handlade något annat för 100:-. Herre- Gud det kostar det
bara men går in där.Jag köpte en höna 1,2 kg vägde den. Sen var
det malda köttet mycket billigare, jag köpte 1 kg blandfärs. Gick
direkt till Grönsaksavdelningen, där köpte jag potatis,

clementiner,apelsiner, persilja, citroner. Tisdagsbullar 2 pack ,det
bestämde jag redan i går.Vet ni jag köpte en Bingolott tills på
Söndagkväll. Det är ju på TV4pluss nu eller 7an heter det.Jag sitter ju själv här, så det kan jag göra. Färdftjänsten var och hämtade mig
11.15 hem igen ,då hade jag 3 bärpåsar fulla med varor. Men vet ni
när klockan var 18,00 så hade jag hönset klart i lergrytan, 18 st
Kåldolmar,( 15 kvar bara ) jag  åt resten  av pastan, som blev över i

går. Nu provsmakde jag Kåldolmarna, tog en limpmacka också

till Mästerkocks-programmet. Nu börjar det att minska med folket.
I dag var de på Oscars teatern och bjöd på mat, alla medverkande
av personalen blev imponerade av deras kok-konst. Nu var det ju
så, att ett lag fick till uppgift att baka en pizza , och där blev det
en som hade alldeles för tjock deg. Men den killen kände på sig
att han skulle få gå. Hjärtat är till Er andra bloggare här, och ha
en bra dag den 14-02.13, det önskar jag alla.Kram från Hajan.
Usch vad jag berömmer mig själv, men så menade jag inte ,jag
bara tyckte jag var snabb ha,ha,ha

5 kommentarer:

Mamma C sa...

Du är så jätteduktig min lilla mamma. Finns inte många i din ålder som fixar och donar som du. Klart du ska ha en bingolott tills på söndag. Får vi hoppas du tog en med vinst på oxå. Puss och kram till dig på alla hjärtans dag med.
Kram och natti, natti

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag har precis varit och handlat, här var dom billiga hönorna slut. Jag lagar alltid i lergryta också, blir jättegott. Och kåldolmar, så gott!
Alla hjärtans kram till dig
AnnaMaria

Gunillasljusglimtar sa...

Åh så kul att läsa dina inlägg må du tro..helt otrolig är du till att fixa o dona o hålla reda på tvprogrammen...En stor alla ♥ kram till dej fina Hajan från mej / Gunilla

Rigmor sa...

Du...berömmet är du väl värd!! En effektiv dag, så kan man sammanfatta det hela. Länge sen jag tillagade höns förresten, men gryta måste det vara.
Förresten, du skulle behövas på jobbet, med din talang när det gäller matlagning. Ibland tycker jag det är alldeles för knepiga maträtter som serveras, sånt som ingen människa över tjugo hört talas om...
Kram kram

Anonym sa...

Kåldolmar!!!!!!! Ann