tisdag 19 februari 2013

Kvällsarbete i Nattsärken

Så underbart det blev i kväll, det behövde vi allesammans. Här
sitter jag i nattlinnet och skall försöka sammanfatta denna härliga
stund ifrån Berwaldhallen. Cecilia Frodes examen kan man säga från årets " Maestro ".Kvällen var ju en hyllnimg till Quincy Jones
och hans musik. Underbara Tommy Körberg och Sara Dawn Finer
sjöng nunderbart tillsammans. Saxofonisten Amanda Sedgwick
var också en upplevelse. Det var ju Sveriges Radios symfoni-orkester under ledning av Anders Berglund. Jag tycker han är
alldeles för sällan i rutan nu för tiden. Sen dirigerade
Cecilia till musiken ur Carmen. Vilken inlevelse, folk reste sig
i bänkarna och applåderade. Hon var så lycklig, antagligen jag
med för tårarna bara rinneröver. Men sen rann inga tårar, jag bara
förundras över dessa två tjejer, Maria och Mindy som besöker vårt
Sverige. Maria har ju bjudit med sig sin bästa kompis hit. Så roligt
de hade, det var skolträff i Västerås, det var 28 år sen de hade setts.
Vår fina disigner Lars Wallin var ju klasskamrat med Maria, men
han ville inte gå,jag tror av lite blyghet. Men på detta Hotell där
festen var, där var det håll i gång. Det påminner mig om en fest
bland alla våra arbetskamrater, min dotter och jag var anställda på samma  arbete. Denna fest var hemma hos henne, och vi dansade och sjöng. Jag hade hörlurar på mig och Jag kommer aldrig att glömma Hoa hela natten, Hoa hela dan. Vi var nog minst
tio flickor där, som dansade och sjöng. Sen fick vi ta taxi hem,
för hon bodde i stan. Vilka roliga minnen.Det är sådant man lever på. Natti,natti

4 kommentarer:

samson sa...

härligt minne du har,kul att dansa och skråla till Hoa hela natten
ha det så bra
maggan

Mamma C sa...

Ja, det kommer jag ihåg,ett riktigt kul minne.
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Åh vad roligt det låter hajan,fest med dotera! Vad ska damen kolla på ikväll då? här blir det Per Moberg.Min favvo är han,hahaaha...sen kollar jag Mia.Ska bara slappa framför tv i kväll,jobb i morron ♥ Kram Gunilla

Rigmor sa...

Igår blev det inte mycket tvtittande, barnbarnet höll säkert i tvdosan och då blev det nån spännande action på nån udda kanal...jag hade fullt upp med att kolla in hunden som ska flytta hit!!
Det är tur att vi har alla våra minnen från svunna tider, för nu blir det inte mycket hoande hela natten och dansande...åtminstone inte här!!
Kram kram