måndag 4 februari 2013

Kära barnrikefamiljer hur tänker Ni ??

 Tänk att det blev en tårta
Ja ikväll var det livat både på 4an och 1an, visste inte var jag skulle
vara,men jag får kolla på repris eller SVT1Play.Den lilla bilden på
den glada lilla tösen, har jag fått lov att ta hos " Hemma hos lilla mig" frågade Rita ,och hon sa ja. Varför skaffar folk sina egna
skolklasser med barn. Familjen Ilmrud från Motala förklarade att
man får ta sig tid, var tager de sig den tiden. Jag tycker allt verkar kaos. Jag tror inte att någon far illa,absolut inte . Jag tror att de 
älskar varandra allesammans. Hos Algessons var det livat värre,där var det födelsekalas på gång.Där firade vi tösen som fyllde tre och
brorsan som fyllde nio. Tänk att det blev en tårta ändå av allt vispande.Jag skrattar högt ibland, som när lillpojken hos Ilmruds var
tvungen att baja. Det bliver ju så man nästan tycker synd åt dem.
Mest roligt tycker jag familjen Wallqvists har, herr Wallqvist är ju
så smårolig. Men det som jag mest förundrar mig över är, att det
är så tätt emellan syskonen.Verkar ju bara vara 10-11 månader
emellan dem.
Wallqvist med sina  10 barn har ju stora pojkar oxå, så där har de
väl fått andas ut emellanåt.
Ett gott skratt förlänger livet,tösen kommer att bli lika gammal som
jag.



. Nu har vi kvar
familjen Molander i Alingsås, det kommer inte att gå alls. Där har
De verkligen problem , Fru Molander har nog gått in i väggen igen,
som det heter. Jag tror inte att det bliver bli bättre än vad det är nu,
poblemen bara växer, som de håller på. Tänk att jag blivit en sådan
nörd och bara skriver om Tv-programmen, Ni får taga mina åsikter
med en nypa salt.Allt är ju bara på låtsas, men skall nog samtidigt
tänka på , hur många är det inte som mår så ? Vår största folksjukdom, tack vare allt dubbelarbete ,som just kvinnorna skall
orka med. Hur nära har man inte varit själv, men klarat sig.
Jag tänker oxå på de stora barnfamiljerna, De gör nog alldeles rätt
att inte förstora upp saker och ting, utan tager dagen som den
kommer , men hur orkar de ????
Ja vi får se det är åtta avsnitt kvar med barnfamiljerna.

4 kommentarer:

Rosalill sa...

Hej,
vet du jag blir så glad när jag ser familjen Annorlunda programmen. Jag önskade hela min barndom flera syskon (har 1 st lillasyster)men våra föräldrar var ganska gamla när vi föddes. PÅ den tiden hade många kamrater flera syskon och jag tyckte det var så härlig sammanhållning i de familjerna. Säkert hade de det tufft med mat och kläder också men som barn tänkte jag inte så.
Jag tycker det är kul att du skriver om det du ser och tycker till också. Alltför många är bara passiva och bryr sej inte ett dugg.
Ha det bra!
<3 hälsningar från R

Mamma C sa...

Ibland tror jag att det fungerar bättre i större familjer fast det liknar kaos i mellan åt.Dom tar nog hand om varandra på ett annat sätt tror jag.
Puss och kram

Rigmor sa...

Det är tur vi är olika!! Jag tror inte jag skulle fixa att ha så många barn, jag är lite av ett kontrollfreak så det skulle göra mej till nervvrak med att ha tio barn och inte ha koll på alla samtidigt...*skrattar*!! Å familjen Wahlqvist är helt klart skönast, de verkar ta livet som det är, och mamman, kärleken till barnen lyser igenom överallt. Man blir varm.
Sen orkade jag inte med fler program igår, jag är ju ingen tvmänniska...så Molanders missade jag.
Ha en skön tisdagskväll vännen, och det är bara kul att läsa om dina reflektioner av tvprogrammen, gör inget alls!!
Kram kram

LyckligaPraliner sa...

Förut brukade jag titta på familjen annorlunda. Nu står jag inte ut. Av någon anledning.

Kram Ann-Louise