lördag 2 februari 2013

Jaha, Nu har det börjat och vad tycker Ni ?

Så var det igång igen då, så konstigt det kändes. Först tänkte jag 
bättre måste det väl bli. David Lindgren var ju bra,men det kändes
som det var samma låt som förra året, när han var med . 
Gosa,Gosa den var det lite fart i, men jag tänkte på Jean Banan
hela tiden. När jag riktigt hängde med var först när Flickpojken
Yohio sjöng. Den tyckte jag satt direkt när man hörde den.
Nu får jag inte gnälla för mycket, Gina och Danny gjorde nog så

bra ifrån sig som de kunde.Det är inte så jäkla lätt förstås, De kommer att klara detta med glans varefter. Men jag glömmer
aldrig den gången förra året när man hörde Loreens låt första
gången. Man trodde inte det var sant, så annorlunda och väl
genomfört var det.Jag vet mina bästa vänner tyckte det var
förfärligt. Jag tänkte hela tiden Herre Gud är de tondöva ?
Det vet De inte än att jag tyckte, och de har ingen data så De ser

inte detta heller.Ni förstår ju skadeglädjen när hon (vi) vann
hela tävlingen.Så kan det vara ibland.Jag skulle egentligen sett
den nya serien på SVT1  Mr Selfridge den tror jag bliver bra. Men
nu fick jag telefon att sonen och sondottern kommer till mig i
morgon på ett besök. Så nu är en Kycklinggryta klar, potatsklyftor klara för en lätt kokning,sen in och ugnbakas det bliver gott.
Det gillar barnbarnet, man måste fjäska lite oxå, det gör man så gärna. Till dessert bliver det en var sin kolastrut med glass.
Jaa, kvällen har väl varit rätt bra i allafall. Tack för alla fina
kommentarer Ni är så rara och snälla (det är inget fjäsk,jag tycker det) alle sammans.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ja här hejade barnen på Yohio, och jag på David enbart för att han är så sööööööööööt. Men jag tycker nog att den lilla bleka pojken var bäst. Och jag väntade mig inget annat än att han skulle gå vidare.

Hälsa sonen så mycket i morgon och hoppas maten blir god. Kram Ann

Majberggrens's Värld sa...

Jag måste beundra dig för att du hänger med så bra i musiklivet och gillar Melodifestivalen både i år och förra året....tyvärr gillar inte jag alls detta "jippo"...Men programmet om Mr Selfridges var jättebra. Natti

samson sa...

jag tänkte som du Gosa Gosa -Jean Banan
Yohios låt var bäst,han är en smart kille som trots sin låga ålder vet hur man gör karriär
Mr Selfridge en serie i min smak som jag kommer att flöja
ha en bra dag
maggan

Mamma C sa...

Såg ju inte mello, men går se om jag kollar på play. Nya serien kanske man ska ta en titt på play och se om den var bra. Nu är det ved som gäller idag. Först lossa sedan lasta ett nytt och lossa det med.
Ha en fin söndag.
Kram

Rigmor sa...

Vet inte riktigt va jag tyckte...eller jo, rätt låtar gick vidare. Sen var det väl en del som jag inte tyckte riktigt hörde hemma, kanske bra i ett annat sammanhang, men inte där...Att Yohio är populär i Japan kan man väl knappt ta miste på, som klippt ur en japansk serietidning!!
Kram kram

Rosa i huset i vitt sa...

vi glömde bort det igår för första gången..såg på nåt annat och sen kom vi på för sent att det var melodifestival..men men det går ju fler tåg
ha det bra
kram Rosa