fredag 15 februari 2013

Huka er Käringar och gubbar , nu är den på väg

Ja nu rör det på sig ute i rymden, Asteroiden 2012 da 14 huva mig
är på väg. Jag tycker det är både intressant och skrämmande.
Den befinner sig ca 2000 mil från jorden. Om man tittar så är den
längst upp till vänster,så nära kommer den i allafall.Men i Ural i
Sibirien, har det kommit ner skrot från himlen, fönsterrutor och
splitter flög omkring befolkningen. Men det är Meteorsvärmar
enligt ryska Nyhetsbyrån Ntv. Bilden är från Tjeljabinsk,även
i Jekaterineburg och Tiumen. (städer man aldrig hört talas om)
har det kommit ner skrot enligt morgon nyheterna i dag
på SVT .Nu har vi i Sverige tur att kunna se denna Asteroid uppe
i Jämtland och Härjedalen. Man ska då rikta sin kikare mot
Jakthundarna ligger under Karlavagnen. Tid var svårt att säga. Att jag skriver om detta var att jag talade med ett av mina barn, hon förstod inte vad jag talade om. Då tänkte jag
det är nog fler som inte hört detta. Vill inte skriva om hur
många som blivit skadade, allt detta jag berättar finns på
Text-tv. Det verkar inte heller så intressant.
Det var det hela just nu, vi ser fram emot kvällen när Hagen +
HoaHoa tävlar på spåret mot de duktiga Persson och Harrisson.  Så det kommer att bli ett inlägg till. ha,ha att
hon orkar tänker ni nog.

5 kommentarer:

  1. Önskar DIG en finfin helg!
    KRAM
    Eva

    SvaraRadera
  2. Hörde om det på radion i morse.
    Det var en "snubbe" som uttalade sig han trodde inte att det ena hade med det andra att göra men lite spännande är det.
    Har varit hos massören idag med ryggen , nu hoppas vi att det släpper lite så man kan ta sig en jävel !!!!

    SvaraRadera
  3. Kikar in och önskar dig en trevlig helg
    kram Rosa

    SvaraRadera
  4. Ja, det var väldans så mycket som händer i rymden helt plötsligt! Fantasieggande!
    Nej, här lär vi väl inte se ett smak, så mulet och disigt som här är!

    Önskar dej i alla fall en riktigt härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Idag kom de paket från dig. Tack snälla goa du, blev så glad. Nu blir ja varm å go om fötterna, mysigt.
    Blomman för dagen har jag en viss relation till, det är ett av mina minnen av min farmor hon hade alltid en "blomman för dagen" i sitt sovrums fönster.
    Tack än en gång, önskar dig en finfin helg.
    Kramizar från Maria

    SvaraRadera