fredag 22 februari 2013

Elsie Johansso och underbara LENA. PH

Kvällen började så bra med Go" Kväll, på fredagarna är det ju alltid
lite speciellt. Då är ju bok och filmresentionerna alltid roligt att höra och se.Kvällens gäster var ju författarinnan Elsie Johansson och sångaren Jay,Jay Johansson . han är ju inte så omtalad men
gjorde bra ifrån sig på melodifestivalen här om veckan.
 Han var ju med på Mello och sjöng Paris .Elsie Johansson och jag är lika gamla, därför intressant när hon talade om sin barndom och
berättade om den tiden. Sen skulle ju hon bjuda fyra middagsgäster. Det är ju på låtsas men underbart, hon bjöd sin mamma,sen sin
förläggare Bonnier. De andra har jag redan glömt, det var dåligt av mig, men tyvärr så är det. Kvällens riktiga behållning var ju Lena
Philipsson,vilken energi att hon orkar.Hon hade ju bjudit in Darin
och Carola att sjunga med på ett par låtar.

Vilka dans-nummer hon och dansarna utförde. Hon är ju så mjuk
i kroppen så det är inte klokt.De kastade henne emellan sig och
gjorde alla möjliga konster.Jag tycker alltid att det är lika skönt när hon sätter sig vid pianot, och tager det lite lugnt. Hon talade oxå om
att många tycker hon är utmanande ibland,vad tusan gör det, det är
ju med glimten i ögat. Jag satt och tänkte på att när denna show
gjordes i Göteborg var det  ju när hon fått reda på Pers eskapader.
Denna show vi såg var inspelad just där.
Det jag retade mig på i kväll, var när de talade om på nyheterna
att Elisabet Ohlsson har bett Drottning Sylvia om utsäkt, men inte
för tavlan utan bara till person. Jag avskyr dessa tavlor som hon gör
jag tycker verkligen att hon går för långt. Tycka får man väl göra
i allafall.


5 kommentarer:

Stolpås Gård sa...

En fulltecknad fredagskväll ser jag.
Själv var jag ute och åt med mamma. mm så gott.
Beklagar sorgen av din man, det måste vara så jobbigt.
Kan tro att man blir mer och mer tacksam för livet ju äldre man blir.
Då man var 20 var man ju odödlig, trodde man...
Sov gott,
Sussi på Stolpås

Mamma C sa...

Ska sätta mig och se på PH nu, såg bara Skavlan igår. Idag ska jag köra runt med snabeldraken och svabba golven. Sedan blir det tunnbad som vanligt innan mellon ikväll. Det ser ut att bli en fin dag idag. Om nu solen får fortsätta att vara framme.
Puss och kram

samson sa...

Lena Ph är en artist som vuxit i mina ögon nu när hon har blivit äldre och rösten mörknat lite jag har alltid tyckt att hon sjunger så ljust och gnälligt men som sagt nu har hon sänkt rösten lite och det till talar mina öron bättre
Förr ansträngde hon sej för att försöka se sexig ut vilket klingade falskt i mina ögon nu när hon skalat bort detta och är mera sej själv är hon naturigt sexig
ha det så bra
maggan

Maria sa...

Ja hon är ett energi knippe Lena tycker om henne.
Önskar du får en fin dag/kramen

Rigmor sa...

Elise missade jag, men inte Lena Ph. Och jag håller med, hon är en fantastisk artist, vilken energi!! Tänkte samma tanke som du, starkt att showa och ge allt och inombords ha en hel del som mal runt...
Håller också med om Elisabet Ohlsson...man ska nog tänka lite längre än vad hon gör. Att lida för vad ens föräldrar gjort, det kan inte vara meningen, och inte heller bara för att man är en offentlig person ska man få stå ut med allt. Skamligt och tanklöst.
Kram kram