tisdag 5 februari 2013

Det är inte bara att vifta med en pinne om ni tror det

 
 
 
 
 
 
 
 
I dag fick Maestro-gänget verkligen visa vad De dög till. Så svårt
alla har ju inte taktkänslan, som måste finnas.Det är inte bara att
vifta med dirigentpinnen, och tro att allt bara flyter på. Den här gången skulle de ju sköta både Symfoniorkestern och den stora
Radiokören. Rami som vann förra veckan med Lars-Eriks Larssons
de fyra årstiderna ,där han verkligen njöt själv av musiken. Hade
valt ett stycke ur Fångarnas Kör, han fick ju välja själv eftersom han vann förra veckan. Denna gång gick det inte alls, tyvärr för honom. Barcarollen ur Hoffmans äventyr fick Lars Ohrly ,han
till och med sjöng med,men vad hjälpte det.Anneli Alhanko och
cecilia Frode vann den här kvällen. De var bäst damerna, Pia Johansson blev invald av kören. Så nästa vecka är det 3 damer som tävlar. Det låter inte så spännande när man skall berätta, men tycker man om klassisk  musik så är det underbart.Nu får vi se hur det går.
Nu började en ny serie på 3an, Maria och Mindy -Best friends forever. Mindy skall få följa med till Sverige med Maria.
Mindy sa det kan ju inte vara minusgrader för då dör man väl ??
Och Maria som skulle förklara verkade lika urblåst hon.
Jag tycker ibland att det är roligt att höra henne tala, för man kan undra vilken Planet hon kommer ifrån. Det var inget att se på i kväll tycker jag, det var som 2 yra höns,
men när De kommer till Sverige kan det nog bliva dråpligt. De
köpte en speciell parfym för att ha på planet om någon
sitter och "fiser" skulle de spruta med den, nej vet Ni vad jag
orkade inte att höra på dessa damer längre.
Vädret med har varit tråkigt i dag, det har duggregnat hela
eftermiddagen. Jag med känner mig tråkig,det är lika bra att gå och knyta sig,jäsp,jäsp


5 kommentarer:

Mamma C sa...

Här har vi bra sett på play kanalen idag. Först Games of Thrones, sedan blev det The Big C och sist Mr. Selfridge. Nu ska jag oxå gå och knyta mig.
Kramis

Majberggrens's Värld sa...

Oj, Hollywoodfruar på G, det missade jag helt. Tycker rätt bra om Maria men väninnan Mindy verkar ju helt "blåst"....
Vi har många kanaler och jag tittar på en film med Helena Bergström o Rolf Lassgård, under solen heter den.

Rosa i huset i vitt sa...

Missade också det ..tittade på nån action ...mannen vill ju hellre se det
ha det bra
kram Rosa

Gunillasljusglimtar sa...

Happ missar massor nu.när jag stickar:)))...farmen ser jag fast vet inte ja;)...Ja det ska bli kul att se vad anton hittat på till mormor...Haha...visst var det ordspråket bra:).kram fina vän/ Gunilla

Mys och hemtrevnad sa...

Jagjag får väl ha en tävling en annan dag...ler...kramis semlan