onsdag 20 februari 2013

Bortbjuden till goda vänner ock Masterkocken

Det börjar att hårdna till i tävlingen, ibland verkar Juryn att vara
oense. Ibland tycker jag Per Morberg är otrevlig , lite spydig.
Men det skall väl höra till, för spänningens skull. Julien trodde han
skulle åka ut, men fick höra att det var den bästa pastan i dag som
han hade gjort.Däremot åkte denna tös ut, jag trodde hon skulle
börja gråta. Men hon sade att hon var tacksam för allt hon fått lärt
sig  under denna tid.
Nu har jag börjat sticka igen, just nu är det tofflor som gäller. Jag
har en korg i hallen med tofflor, så bra när gästerna inte har några
inneskor med sig.Mycket båttre än att springa i strumplästen, jag
har haft restgarner till det. Men sen lämnade jag pengar till min
dotter som köpte lite nytt härligt garn på RUSTA det heter Sport.
Det är så fiffigt att det är blandade färger i nystanen, mycket snyggt
blev det.Dessa på bilden har inte jag gjort, men mina liknar dem.
Eljest i dag har jag varit hos goda vänner och blivit bjuden på
en härlig middag. Fläskfile` med fina grönsaker, äpplekaka och vaniljsås till efterrätt. Till kaffet hade värdinnan bakat en jättegod
Pinockio tårta, ni vet med Marängtäcke. En jättefin dag , nu
skall jag hitta på något gott och bjuda dem på. I morse ringde jag
till Linköping och fick tala med min väninna som bytt Hjärtklaffar.
Visst är det fantastiskt , själv sa hon att hon bara var lite trött
efter operationen. men hade ju inte provat på så mycket, det visar
sig nog sa hon. Ha det så gott nu allesammans.kram från Hajan


9 kommentarer:

Mamma C sa...

Vilken dag du har haft. Så mycket gott du blev bjuden på. Så skönt att få prata med din väninna och höra tt hon mådde bra oxå. Ja, Morberg kan vara riktig taskig tycker jag. Men laga mat kan han ju.
Kram och God Natt

Anonym sa...

Vad gott det lät med äppelpaj. Vilken härlig dag för dig. Ann

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mästerkocken tittar jag på också, iår är det svårt och förutsäga vem som ska vinna. Härliga tofflor, det behövs nu på vintern.
Ha en bra dag
Kramar
AnnaMaria

samson sa...

fina tofflor
praktiskt att ha lånetofflor
vad skönt att din vännina mår bra nu
ha det så bra
maggan

LyckligaPraliner sa...

Jag gillar inte Per Morberg. Visst kan han laga mat men han gräver runt i maten med händerna, svettas och har sig. Nej fy!

Jag har såna tofflor som jag fått. Har nött ut flera par. De går sönder på hälarna. Tror inte min generation är så bra på att laga trasiga stickade strumpor och tofflor. Ingen av de jag känner kan heller. Kanske mest beror det på lathet hahaha

Pinockio- tårta är riktigt gott tycker jag. Trots det har jag konstigt nog aldrig bakat någon själv.

Kram, ha en bra dag!

Ann-Louise

Rosa i huset i vitt sa...

vilka mysiga tofflor..
ha det bra
kram Rosa

Mågen sa...

Den där Morberg "typ" tycker jag...

Pst...i text så kanske du ser det enklare...Hon heter ..Nzi *ler*

Äppelblom sa...

Så fina tofflor - kanske något som t o m jag skulle klara av att göra.
Trevlig helg!

Norr om Köpenhamn sa...

Sådana 'tossor' stickar min mormor också till mig. Jag älskar dem och sliter det ena paret efter det andra ;o)
Ha en finfin helg!
Kram
Ulrika