måndag 25 februari 2013

Åh, vilken underbar morgon, åh vilken dag

Visst är det underbart solen går upp så här hos mig, jag har bara
morgon sol. I dag den 25 februari var första gången den kom in
genom sovrumsfönstret. Äntligen , jag har alltid persiennerna
lite öppna, för jag tycker det är behagligt. Första morgonen på
flera månader som jag var lite glad när jag vaknade. Jag börjar väl att vänja mig.Åkte iväg klockan elva till min frissa, vet Ni då var
himlen underbart blå, precis som man vill ha den. När jag kom till frissan var hon också lite lyrisk och sa, detta väder behöver vi nu.
I kväll är det TV-time, vet ej riktigt var jag hamnar, men det bliver
nog hos familjen Wahlqvists i Värmland eller kanske hos mamman
i Motala som skall få tänka på sig själv.
Sen slutar nog kvällen hos Molander, där är det otro på gång
enligt veckobladet. Men då är jag så trött att jag inte orkar vara med
längre. Jag måste vara pigg i morgon för då skall jag träffa mina
kära väninnor, då bliver det en heldag nästan med dem
Då tager vi ett litet glas alkoholfritt och mår bra i alla fall, vi kanske till och med säger skål bara för att man skall det. vi trivs och har det bra.
bilderna i bloggen är från Evan och Google.

7 kommentarer:

LyckligaPraliner sa...

Så underbart att läsa att du ska träffa dina väninnor och skåla, att ni trivs och har det bra! Härligt!

Kram till dig Hajan!

Ann-Louise

Mamma C sa...

Hoppas du blev fin i håret efter du varit hos frissan. Så kul med en tjejträff igen. Med lite god mat och en massa babbel.
Kram

Monika sa...

Hej!

Vilken ändlöst vacker vinterbild!

Så roligt att du kände glädjen :o) Det blir jag också glad av att läsa! Så nu sitter jag här och ler. Ha en fin dag med vännerna.

Kram
Monika

Rigmor sa...

Här orkade jag bara med Familjen Annorlunda sen blev det Det Okända...Det ena lagom underhållande, det andra lite sådär på gränsen till vad jag tror på eller inte...Alldeles lagom underhållning en måndagskväll!!
Hoppas du haft en trevlig dag med vännerna, sånt ser man alltid fram emot. Lite gott att äta kanske, mycket prat och en hel del skratt!!
Ha en bra fortsättning på dagen!!
Kram kram

Änglarum sa...

Visst är det härligt med sol :=) genast blir man mycke gladare..roligt med väninne träff!kram Jessica

Ann-Catrin sa...

Hoppas nu du blev fin i håret och du fick en skön träff med dina väninnor.
Härligt det lät
kram på dig
A-C

Gunillasljusglimtar sa...

Jaa jag kan hålla med din "ändring" på mitt ordspråk:)..Åh frissan,det är så kul(oftast) när man går därifrån,hahaaha.Du är ju så otrolig,så gött att titta in hos dej ska du veta..Hoppas väninneträffen blev bra! Kram Gunilla