torsdag 31 januari 2013

Vilken underbar Torsdag-Det är Vårvinter

Vårvinter vill jag kalla denna härliga dag för. I går kväll var det 
full-måne igen. Det låter dumt, men jag tycker det är fullmåne mera
tätt emellan varven.Mina barn tycker inte lika,det ser jag. Vi var och handlade efter vårt bankbesök. Jag hade en lista att gå efter, jag hade också kollat vad jag behövde.
Men icke sa Nicke, det var en hel del som var tomt ännu här hemma.  Jag åkte med Färdtjänsten i dag, om ni visste jag
är så tacksam att jag fick den tjänsten.Ni skulle se så fint väder vi har det är som ett visst skimmer i luften, här är så underbart
där jag bor.Ingen blåst,inget regn och många glada människor
som jag träffade i dag. Måste ju alltid sitta och vänta lite, det gör
inte mig ett "jota", får ju träffa lite andra personer för en gångs skull.I dag gick det bättre att draga rullatorn, dels var det sandat
och det har tagit på snön, vi hade + 3,9 grader i dag. Solen skiner
så fint in på min balkong nu, snart kan jag nog ta mitt morgonfika
där igen.I dag när jag var i vår Blomsteraffär för att fixa till ett
par presentkort på blommor. Så köpte jag till mig sjäv 2 burkar
med Pärl-hyacinter i. Tänk så man bliver av lite sol. JOO jag vet att
det skall bli mera snö och kallare, men jag talar om dagens väder
och det är Vårvinter för mig. Morgondagen får vi ta en annan gång.
Vet ni vad jag hittade i dag i Året Runt, en 92 årig bloggerska.
har nyss gjort en kommentar hos henne ,så trevligt reportage det var.Hon andvänder bloggen som en dagbok,gulligt tycker jag.
Jag skriver hennes adress om ni vill göra ett besök där.
Http://irmaholm.bloggproffs.se


Hej då och tack för i dag, kan det vara vårkänslor som Hajan fått.

7 kommentarer:

  1. Jaa idag faktiskt varit vårvinter i luften,fåglar kvittrar som hejsan! Du har rätt IDAG är dagen i morn en annan dag,man bör leva mer i nuet! Jaa det klart jag ska köpa nåt till gubben...hihihi,man måste va snäll! Åh va skoj med en 92åring..Då är ju di rena rama ungdomen Hajan eller hur? Kramelikram Gunilla

    SvaraRadera
  2. Vad kul med 92-årig bloggare ..man ser det är inte till för bara ungdom inte eller ni är ju ungdom eller hur..det finns ju ett talesätt: man är ju inte äldre än man känner sig
    ha det bra
    kram Rosa

    SvaraRadera
  3. Var riktigt skönt att cykla hem idag. Det värsta är att dubbdäcken blir lite jobbigt att cykla med nu när snön är borta.
    Kram Mamma C

    SvaraRadera
  4. Så härligt vinterväder ni har! Här är det regn o rusk...
    Kul med en bloggerska i den åldern men då finns väl tiden :)
    Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Jag tittade in hos Irma....fantastiskt! Skulle var trevligt att läsa artikeln om henne...vem hon är/var mm.
    Vi har ingen snö kvar här i Gbg men det har heller inte varit något solsken...Kram

    SvaraRadera
  6. Det spelar ingen roll om man vet att det kommer snö och kylan igen, man måste och ska njuta av det som är idag, nämligen solen!! Man blir glad ända in i själen, så inte undra på att det följde med lite extra blommor från affären...!!
    Tänk om jag fick min mamma att förstå det här med färdtjänst...Nu bor hon ganska bra, men jag får handla åt henne en gång i veckan, och jag tycker att det för det sociala skulle vara skönt för henne att komma ut ibland. Men icke...hon tror att man får åka land och rike runt innan man kommer dit man ska, och vad skulle det göra, lite extra bonus på resan att få se lite mer av bygden...Blir så glad när jag läser att du är nöjd med servicen, för det är ju så det ska va!!
    Här blir det en lugn helg, skulle ha jobbat, men halkade illa härom kvällen när jag skulle ut med kompostpåsen...så nu blir det en helg i vila istället.
    Ha en riktigt skön och bra helg!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder du har lagt upp!
    Jag har inte vart någon flitig bloggare på senare tid.. har inte haft den riktiga lusten och inspirationen. Ser att jag har missat en hel del. Här har jag en del att läsa ikapp!

    Vill i alla fall önska dig en riktigt fin och bra helg!
    Kram Bella

    SvaraRadera