lördag 19 januari 2013

Tusen tack Ewa Fröling,vilken kväll det blev

Sådan underbar underhållning Du bjöd på, mycket tragik men
också mycket humor. Dessa program som är så intressanta, tack
vare att Ni är så generösa och lämnar ut Er, på både gott och ont.
Mycket har vi ju läst om dina svåra år med Tilde och dem hade man ju nästan glömt bort. Dina psysiska problem av för mycket jobb
och att Du levde ensam. Strongt att Du berättade dem, alla som
dubbelarbetat förstår ju din situation där.Alla dina nyfunna vänner
blev lika imponerade som vi. Nästa lördag är det Robert Gustavsson
han har ju sina nerver utanpå oxå. 
Själv så har jag  varit på G hela tiden i dag, var ju först och handlade
mycket till på tisdag när mina väninnor kommer.Jag skall ha en ny rätt på kycklingfileèr, hur många resept finns det på kyckling ?
I dag blev det skinksnittslar och rosepeppar-sås till. Mycket gott
om man kan säga så  om sin mat. Ni kommer ihåg att Martina barnbarnet, skulle göra ett arbete. Så hon fotograferade
oss tillsammans min son och mig. Det skall finnas
under rubriken " Lycka ", hon talade  mycket  om vad som kan finnas där, sammanhållning  mottot ,att vara rädda om varandra..
Ja så här sitter min son Per och jag, det är ju familjen
som ger glädjen tycker tösen. Ja så nu vet Ni hur jag ser ut
jag har inte velat synas, min son har varit på Facebook länge
så det var inga problem för honom. Så nu har även jag kommit ut
ur garderoben, som det heter nu för tiden.
Skulle se på P3 Guldgala, men det är nog för den yngre publiken.
Oj vad skönt tittade på termometern det är bara -10 grader nu.
Nu skall jag lägga mig och läsa i Se och Hör ,  alltid är det något
som man INTE skall tro på. Ha en skön Söndag nu,kram Hajan.....

7 kommentarer:

  1. Bara en kvart kvar till söndag och vi har -11,6 här i lilleputtland. Fin bild lilltösa tagigt på er.
    Puss o kram ska också gå och sussa nu.
    Kramis

    SvaraRadera
  2. Vad fina ni är. Ja ni har visst kallare än vad vi har, fast vi har haft runt 27-30 här så det känns ju varmt när det blir 10. P3 galan var inte mycket att ha. Börjar väl bli gammal jag också. Jag har en sjuk liten son idag som sovit i stort sett hela dagen,så vi får se hur det är med honom senare i dag. Hade besök av mitt syskonbarn några dagar, det är så roligt att han kommer hit på sina resor. Ha en fin söndag. Kram Ann

    SvaraRadera
  3. Visst var hon fantastiskt!!
    Magisk kvinna med mycket mod.

    Och mod har även du som visar dig på bild=))
    En fin bild! Och att förknippa den med ordet lycka tycker jag är ännu finare. Hon har rätt i att familjen ger glädje.

    Kram Hannis

    SvaraRadera
  4. Fin bild på dej och sonen
    så roligt att få ett ansikte på den man pratar med
    vist är hon Eva fantastisk
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  5. Så fin du är! Fin bild på er tillsammans och fint måtto att vara rädda om varandra. Såg bara programmet en liten kort stund men ska nog kolla in hela på play vid tillfälle. Ha en skön söndag, kram Katta

    SvaraRadera
  6. Vilken fin bild på dej och sonen!! Och temat lycka, kan väl inte beskrivas bättre än med den bilden, hon är klok ditt barnbarn!!
    Ewa Fröling har jag inte så stor bild av faktiskt, och inte fick jag någon igår heller eftersom mannen i huset bjöd ut mej på restaurang. Så nu får vi se om jag kan lyckas pricka in reprisen istället.
    Ha en skön söndagskväll vännen, nu är det snart dags för Så Ska Det Låta!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Jag brukar inte heller lägga upp bilder på mig, men det är alltid kul när andra gör det och när man får ett ansikte på den som bloggar. Vilken fin bild på er!

    Jag har inte sett avsnittet du skriver om... men ska göra det så snart tillfälle ges! :)

    Ha en fin kväll!
    Kram Kram

    SvaraRadera