onsdag 9 januari 2013

Stackars de ovana som vill prova kockyrket

Ja vilka plågor De får gå igenom, de stackars aspiranterna till
kock-yrket. Vilken spänning De är i , de vete sjutton om man skulle
klara. Men De har ju själva valt denna plåga.
Det har alltid varit så för mig, att när någon skall se på ,och man skall göra något,det bara inte går. Jag tänkte på det flera gånger ikväll, Per Morberg har ju en sådan attityd som gör att man bliver osäker. Leif Mannerström tror jag skulle ha velat ha med killen, med de gråa pannkakorna, för han tyckte så synd åt honom. Men de
såg ju för jävliga ut som de båda sa. Marcus i mitten på bilden är
ju också ärlig men på ett annat vis. Det är ju så med oss allesammans att vi uttrycker oss olika. Men som jag har sagt jag
älskar sådana här program. Ja vi får många trevliga och kittlande
stunder framför oss under denna serie. 



Jag skulle skriva om Konstkuppen, med Lena Philipsson och
Elisabeth Ohlssons program, men tyvärr där tager det stopp.
Jag mäktar inte med det, kan för lite om denna kultur . Så det
överlåter jag till någon annan, och det finns det säkert Elisabeth
brukar få igång oss käringar med sina tavlor.
Jag tröstar mig med Svensk Damtidning i kväll,natti,natti



3 kommentarer:

  1. Såg båda tv-programen, och tycker väl att dom är lite väl hårda mot en del dom där mästerkockarna. Men skulle dom inte vara det blev det ju inget bra tvprogram. Tycker det var en bra tavla hon fick till Elisabeth.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  2. Ja jag skulle då aldrig ställa upp på en sån tävling. Sjunga med är väl en sak men att laga mat offentligt. Aldrig!!
    Nu kommer nått program om Göta Kanal där Brolle och Uno Sveningson ska medverka. Uno gillar jag. Å Göta kanal är ju vackert. Järnskodda träspadar och skottkärror byggdes det med. Fattar vi!!!!!!!! Allt för att slippa skatten till Danskarna. Ja här får vi lära oss. Men nu ska jag bosta tänderna. Sov gott. Kram Ann

    SvaraRadera
  3. Och eftersom jag jobbade så...ingen kommentar här om något program. Däremot kan jag hålla med om att det är underhållande med alla dessa kockprogram, och Hela Sverige Bakar gillade jag också. Sen är det lite synd att Moberg ibland har en attityd som kanske inte är så vuxet...får för mej att han försöker likna han Gordon Ramsay ibland.
    Ha en bra fortsättning på dagen!!
    Kram kram

    SvaraRadera