söndag 27 januari 2013

Så skall det inte låta , tror jag

Det kunde ha varit hur bra som helst, jätteduktiga flickor, vackra,
de var som till en Miss-tävling.Även duktiga att traktera sina
instrument, det måste jag säga. Men det blev lite som körslaget i
TV 4a. Calisa och Timotei 2 jättefina grupper, men det räcker med en i taget.Nu är det många som tycker att jag gamla käring skall
väl inte klanka på detta.Jag tycker om all musik, men jag tyckte det blev lite som hos en musik-klass från skolan.
Peter Settman försökte verkligen att skoja upp det hela, men jag
tror att han med kände att det blev för mycket, av det goda.
I morgon skall jag se på Fråga Doktorn på SVT1. Då kommer ju
Henemark till Susanne, man kan ju undra vad hon skall berätta.
Jag vill inte skriva vad jag tror,men för min del tycker jag att det
räcker med all skit. Att hon mår dåligt vet vi ju allesammans.
Det var om hennes mormor tyckte jag att jag läste i TV-tidningen.
Men vi har ju förlåtit allt, vi har ju vänt bladet med. Fråga Doktorn
får inte ändra sig för mycket, då bliver det väl inget prat alls
från doktor Gunilla. Gud vad jag går på,jag kanske har ätit något
olämpligt,vad tycker Ni?

12 kommentarer:

Mamma C sa...

Huggorm kanske eller någon slags kobra ;)
Kanske blev lite för många idag på så ska det låta.
Puss och kram nu ska jag sussa.

Anonym sa...

Vet en "pojke" i min ålder som tyckte det blivit sämre i Så ska det låta så du behöver inte känna dig gnällig och gammal. Jag tittar inte på det längre, vissa serier ska inte gå så länge. Men Gästerna på slottet får gärna återkomma, det var ett härligt gäng det här året. Ha en trevlig måndag. Kram Ann

Majberggrens's Värld sa...

Tittar inte längre på "det ska vi låta"....tycker inte om programledaren(gillade Harrisson bättre) och tycker det upprepar sig....Likadant med Fråga doktorn....tittade alltid förr men nu tycker jag de är "så hurtiga" och alla sjukdomar är sååå lätta att göra något åt...men det stämmer ju inte med verkligheten...
Kl är precis 00 och nu är det jag som gnäller....borde nog sova. Kram

Fågel Blå sa...

Jag missade denna gången attans också,
Kikar in och hoppas du får en fin vecka
Kramar Kathrine

Maria sa...

Brukar inte titta på "Så ska det låta"... men "Stjärnorna på slottet" har jag sett. Jag tycker att det är otroligt sevärt med program där människor släpper lite på prestigen och delar med sig av sitt inre.

Fin måndag!
Kram

Rosalill sa...

Hejsan,
har läst din blogg någon vecka och tycker du skriver så härligt och rakt. Önskar själv att jag hade någon i min släkt som skriver som du när de blir äldre. Visst har du rätt 2 st grupper med skön sjungande flickor blev lite för mycket tycker jag också. Är inte så nöjd med de senaste avsnitten heller, mycket ny musik som är svår att känna igen.
Ha en fin start på veckan!
Kram Rosalill

Äppelblom sa...

Jag håller med dig om Så ska det låta - det blev ingen variation - allt lät likadant!
Kram till dig och ha en trevlig vecka!

Evashusotorp sa...

Håller med dig om Så ska det låta, var inge bra alls, jag gick ifrån teven så jag slapp se eländet, annars så tycker jag det är skapligt bra men det hänger verkligen på vilka som är med.
Ha det fint!

Viola sa...

För såg jag alltid på detta program men nu aldrig...inte samma klass längre på artisterna...synd tycker jag...är i vattenhålet med vilde Malte och vi har njutit utav sol och plusgrader i skärgården, ha en fin vecka, kram

Black Iris sa...

Haha, ja det är väl tur att smaken är som baken.. Jag gillade det ganska bra faktiskt. Trodde först att alla dessa unga tjejer bara skulle sjunga sånt som man aldrig hört men de kunde ju många gamla godingar..
Stjärnorna på slottet har jag tyckt jättemycket om i år..

Kram Maidi

Gunillasljusglimtar sa...

Vi sa det gubben o jag möe bättre med Harrysson! Inte har du ätit nåt illa,man måste få spy galla ibland! kramis Gunilla

LyckligaPraliner sa...

Men du är ju för underbar! Fortsätt ät det du gör för det verkar vara helt rätt tycker jag!

Kram Ann-Louise