tisdag 15 januari 2013

Så in i Helsicke med snööööö

I dag är det tulpanens dag, den har funnits enda sen 1990 , så
länge tror inte jag att det är. Men hörde det på TV i morse, ja
tiden går ju så fort. Det är ju så många dagar nu för tiden, Kanelbullen, Julsemlan, affärerna hittar på allt möjligt.
Det första man hörde i morse eljest var att en Färdtjänstchaufför
blivit överfallen av en resenär. Han hade blivit attackerad med
ett hårt föremål i huvudet, fick föras till Universitets-sjukhuset för att sys. Det är inte klokt, ännu värre blev det på nyheterna på TV
en 20 årig städerska hade snott ett helt tåg. Man tror ju varken sina ögon eller öron,vojne,vojne hur skall allt sluta?
Valde i kväll att se " maestro " på SVT 1.såg det förra året och blev
så förtjust i det, Petra Mede vann ju då, och liksom håller reda på
de medverkande denna gång.Anneli Alhanko,Cecilla Frode,
Kodjo Akolor,Rami Shaaban och Lars Ohly och Pia Johansson.
Det är så många bra program som man missar oxå, skulle gärna
velat se Min Sanning med Anna Greta Leijon som gick på TV2.
 Tittade ett litet tag på Trean där var ju Holywood fruarna och
berättade hur det var när de kom första gången till USA.
Men orkade inte med dem just nu, det får vara lagom ibland.
Kan berätta att det var bara bra hos min doktor idag, skönt då
tager vi ett år igen,man måste ju tänka så. Det var så mycket snö i dag ute,så färdtjänst-chauffören ledde mig,och drog rullatorn med.
De hinner ju inte att skotta,det förstår man ju.
NÄR  MAN  BLIR  GAMMAL  BÖRJAR  HUDEN  SLADDRA
OCH  SÅ  RAMLAR  DEN  NER, DET  BLIVER  EN  RYNKA
DÅ.      Tycker Emil 6 år
natti,natti

10 kommentarer:

Mamma C sa...

Fy för all snö som har kommit ned nu. Skottade i morse innan jag stack till jobbet. När jag kom hem var det 15 cm ny snö som låg på parkeringen och plattorna till ytterdörren. Bara att göra samma sak igen.
Puss och kram nu ropar kudden.

Viola sa...

Nu räcker det med snö, gissa om jag skottade igår och det känns i kroppen idag, imorgon far jag på mässan i Stockholm :) ha det så gott, kram VIOLAN

Äppelblom sa...

Här har vi också fått lite snö som lagt sig över de förrädiska isfläckarna. Dubbarna får sitta på så det inte blir någon vurpa.
Köpte inga tulpaner igår, men fick en fin bukett av syrran och hon fick en semla av mig istället.
Ha det gott och kram till dig!

Evashusotorp sa...

Har kommit en massa snö i natt här hos mig oxå, det kunde räcka nu tycker jag.
ÖNSKAR dig en finfin onsdag
KRAM
Eva

Jannike sa...

Tulpanernas dag - det missade jag , det är ju dagar för allt nu för tiden. Och det där tåget som snoddes, det är inte långt härifrån där jag bor. Så galet, hur kan man få för sig nåt sånt.
Vad skönt att du är frisk och kry vännen!
Kram Jannike

Rigmor sa...

Skönt när man får OK på den årliga besiktningen, även när det gäller en själv...!!
Igår vart det middag hos trevlig vän så inget tvtittande här, men jag tror nog att jag tycker som du...dessa Hollywood fruar blir det lite för mycket av.
Om man nu kunde sälja denna snö, ja då skulle vi bli rika!! Och mer ska det bli...
Ha en bra onsdagskväll vännen!!
Kram kram

Tummelisa sa...

Tack för Din rara kommentar hos mig.Tycker också att det räcker med snö nu.
Det är så roligt att läsa Dina kommentarer om olika TV-program. Tack för det. Själv orkar jag inte alltid att se så mycket på TV, då jag har låånga arbetsdagar.
Ha en fortsatt trevlig vecka!
Kram från Tummelisa

samson sa...

vi har åxå fått snö men bara lite
skönt att allt var bra med dej
ha det så bra
maggan

Black Iris sa...

Ja, nu är det så ini helsicke med snö, det har du rätt i..
Jag tycker det är riktigt skönt. Sällan vi har så fin vinter här på västkusten..
Jag har precis varit inne och kommenterat på din tävling så nu är jag med..

Kram Maidi

LyckligaPraliner sa...

Hej! Nu har jag suttit här länge och läst massor av inlägg du skrivit och det är ju bara för himla bra! OCH roligt :))

Tack för kommentaren hos mig!

Kram Ann-Louise