fredag 18 januari 2013

På spåret och en timme med Skavlan

En härlig timme med, På Spåret vilken underhållning, först är det ju
Luuk och Lindström som är perfekta  ledare för detta program.
I första klass i kväll satt Katarina Mazetti och Stefan holm och i dressinen satt Jessik Gerdin och Hans Rosenfeldt, nu får Jessika
snart klippa sig litet,hon tager ju upp hela bildrutan med kalufsen.
Jaa förlåt det hör ju inte hit,men jag tänkte på det redan på Nobel
festandet,att det skymde vad man ville se ibland.
Katarina och Stefan Holm är redo nu för Semifinalen. Det blev inte
sämre av att Lisa Nilsson var där och underhöll.Alldeles för lite med henne tycker jag.Hos Skavlan var det fullsatt med härliga
och intressanta människor. Ewa Fröling hade varit i Italien och
blivit en fotomodell, blivit kallad av fotografen  som hade sett henne i den gamla Bergmanfilmen, Fanny och Alexander Hon är
lika vacker fortfarande. Stefan Löfve`n fick stående ovationer
när han kom in och satte sig . Han berättad mycket om sin barndom,talade om sin mamma mycket rörande. Stordalen är ju han som äger massor med hotell överallt. Han började som bärplockare en gång i tiden.Han berättade om alla sina fruar och barn. Varje JUl
samlas alla på Mauritius, de var 23 st nu i Julas?????
Stordalen är en  storfräsare nu med alla sina hotell, riktigt rik är han.
Sen den norska idrottstösen Birgit från Oslos Idrottsgala,hon sitter i rullstol, ryggmärgsbrott bland annat,efter en olycka. Hon ville
överraska alla  och kom gående utan rullstol  till scenen på 
Idrottsgalan. Hon hade fått en robotsdräkt som hjälpte henne. Hon
berättade att det inte bara var  bra, det hade blivit en del påhopp för att hon använde den. Det var handikappade som tyckte det var fel.
Jag fick ett telefonsamtal från sonen och mitt barnbarn Martina
hon ville  fotografera mig och  sonen Per ,det var något arbete
som heter Lycka, gäller nog om gamla människor efter som
jag skall vara med, eller familjeband kanske. Vi får se jag och 
kamera brukar inte gå så bra.
Vad vi skall äta vet jag inte, jag har skalat potatis nyss, måste
köpa något gott kött till detta. Det får nog bli pannbiff det går bra.
En härlig TV kväll för mig ändå. Så har jag gjort alla räkningar klara
så nu är man fattig igen, men huvudsaken är att det går runt.
Och det gör det i huvudet med nu. natti,natti

3 kommentarer:

  1. vist var det en bra tvkväll
    igår
    hoppas man får se lite av bilderna som ditt barnbarn ska ta
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  2. Så kul med fottagning, ser fram emot att se något från det sedan. Det var -24 när jag tog rundan med Nzi i morse.
    Kramis

    SvaraRadera
  3. Ja men vad gjorde jag igår, eftersom jag missade alla program...?? Jo, jag mumsade choklad framför tv:n och tittade på nån gammal fars med Stefan och Krister. Det var alldeles lagom underhållning för mej, en trött fredagskväll efter jobbet. Då kräver jag inte så mycket...
    Kram kram

    SvaraRadera