torsdag 10 januari 2013

Överraskningar av bästa slag

Ibland bara det händer,ja så var det i dag. Telefonen ringde och
det var min makes kusin, som undrade om jag ville ha besök.
Så klart sade jag, på ett villkor att vi äter tillsammans, och det  gick
de med på. Hon ville komma med en stickad mössa som jag beställt.
Jag blev så glad, jag har lite svårt med mössor,jag har ett långt ansikte, ser ut som en banan egentligen. Men denna mössa passade
mig,hurra.Jag fick inte betala den, så hade inte jag menat förstås.
Jag hade ugnstekt en falukorv,sen i mitten lade jag en påse Wokade
grönsaker, värmde 75 cl vatten med 2 Grönsaksbuljong tärningar .
Satte in det i 200 graders ugn, när jag såg att osten smält, hällde
jag över buljongen på de blandade grönsakerna. Det blev så gott
så hade vi bara kokt potatis till.Vi har så roligt och vi skrattar som
bara den. Vi  sorterade ut kläder ur min garderob, 4 par skor åkte
samma väg, 2 par med höga klackar det bara inte går längre. Ett
par grova känger som jag inte orkar med bara. Det skall till
Estland eller Lettland kommer aldrig ihåg vilket. En morgonrock 
tog hon med sig hem, hon skulle ändra den till mig,ärmarna var väl ca 30 cm för långa, jag snubblar på fållen så det skulle hon taga av med. Jag såg ut som toker när han dansar med Snövit i den långa rocken, tyckte dom.Det blev som vanligt avslutning med kaffe och en var sin god glass. Det var väl en trevlig dag, goda vänner, god
mat och snyggt i mina garderober, släkten är så bra att ha.
Jag avslutade min kväll med Jan Stenbeck, det har varit så
intressant. Vilken fest det var 1999 i Stockholm då, våra bästa
vänner var med på den stora båt som det firades Milleniumet på.
Det var ju utsändning från fartyget så man kunde följa det på TV.

7 kommentarer:

  1. Vilken dag du har haft och så gott du bjöd på när dom kom. Så nu har du blivit med mössa igen. Kan ju vara bra nu när det ska snöa igen några dagar.
    Puss och kram på dig.

    SvaraRadera
  2. Som en banan i ansiktet och ser ut som Toker. Vilken syn:) Länge sedan jag åt sån korv. Gjorde ofta till ungarna när de var små men sen var det bara pizza och kebab som gällde. Kanske dags att göra det någon dag.
    Ha det bra.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  3. Tittar in för att önska dig en mysig helg.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Ja, du är för rolig med dina beskrivningar - du får mig att småskratta.
    Ugnsstekt falukorv är gott, men tyvärr blir det inte så ofta. Nästa gång ska jag testa med wokgrönsaker - jag brukar lägga tomat, gul lök och ost i mitten av ringen. Kul att testa något nytt och wokgrönsaker tycker vi båda om.
    Nu vet jag om din ålder också och jag som trodde att vi var ungefär lika gamla, men där hade jag fel.
    Jag hoppas att jag kan göra som du - blogga och hålla ordning på hjärncellerna så länge som möjligt.
    Varm go´ kram till dig och trevlig helg!

    SvaraRadera
  5. ...Tycker såå mycket om dina inlägg gulliga Hajan ♥ Du är för skön säger jag bara,jämför dej med min goa mamma,hon var lik dej till sättet,modern o så...Saknar henne mycket därför oxå kan jag säga...trevlig fredag vännen ♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera
  6. Lät som du hade ett mkt trevligt besök :) Stenbecks programmen har verkligen varit bra, ha en fin helg i kylan, kram

    SvaraRadera