måndag 28 januari 2013

Molanders,Wahlqvists,Algessons vem tager vi ??

Tänkte ta med La,Camilla men skippar det,det blev intressantare med alla de andra familjerna i stället.Det var samma skåpmat som när hon var hos Skavlan. Då blev det roligare att träffa Algessons på TV4 .De har bara 10 st barn, sen har vi Wallqwist de har 11 st.
>Visst är det  , någon snällare och varmare än pappa
Wallqvist får vi nog leta efter.När han kom hem från sitt jobb kom
minst 5-6 st som ville krama honom. Vet Ni vad han sa, de armarna om min hals kan jag leva på en dag, för att få känna. Bättre kan det
väl inre beskrivas.Algessons var och köpte en ny sittsoffa att ha på
övervåningen,Det var svårt att få upp soffan dit.och sagoläsning,och tandborstning, Fru Algesson somnade i soffan det tror jag personalen i möbelaffären gjorde med. Det var liv i luckan när de var i affären tänk er 10 st barn som for högt som lågt.
Jag förstår inte att de orkar, herre min je så många barn.
Men något jag tror blir spännande är familjen Molander , vilka bra
skådespelare som är med. Mamma Molander var utarbetad, hon är
inom sjukvården. Pappa Molander trivs inte riktigt bra heller, De
flyttar till Alingsås av alla städer. Redan finns allt i den familjen
som kan göra denna serie riktigt bra. De enda som inte trivs är ju
barnen, det var ingen som frågade dem om de ville flytta.
Här får vi allt som det är i familjer ibland, ingen hittar varann
längre, på grund av stress och allt annat som följer. Man orkar inte
leva med varandra. Gud vad jag engagerar mig, ha,ha det är inte
klokt. Ja vi får se, vad tycker Ni???
 

8 kommentarer:

  1. Molanders har jag tänkt kolla på.
    Tror den blir riktigt bra faktiskt!

    Det är underbart med stora familjer.
    Bullrigt och kramigt, det gillar jag.

    Kram till dig från Hannis

    SvaraRadera
  2. Håller med dig om pappa Walle. Han är ju för rolig och snäll. Bäst i hela programmet. Fortsätt engagera dig för du gör det så himla bra och man vill bara läsa mera!

    Kram, ha en bra dag!

    Ann-Louise

    SvaraRadera
  3. Jaa pappa Walle är ju föör go! hahaha,nu har jag börjat se på fler program än nånsin,pga av dej Hajan:))) Såg du inte Dickte? Danska serien,den var bra...Hua mej för så många barn,skulle inte orka det,hahaha Kramen Gunilla

    SvaraRadera
  4. Det här med att jobba kvällar...det gör att man missar en massa bra på TV:n!! Nu skulle jag gärna ha sett familjen Annorlunda, jag beundrar, förfasar mej och skrattar med dom. Säger som du...hur orkar dom?? Men med kärlek i botten så går tydligen allt, sen fyller man på med resten.
    Ha en bra fortsättning på dagen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  5. Molanders var kul och underhållande. Idag blir det tv-play för oss båda här hemma. Games of Thrones följer vi båda två här hemma. Men det är så sent på måndagskvällarna.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  6. Hej Hajan!..Du är så söt för du glömde skriva vilket alternativ du vill gissa på i min utlottning!..kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Vad är det för fel på Alingsås nu då? Fniss. Det är en mysig liten håla med många goa fik. Min svägerska har 9 barn, fådda under 20 år. De har varandra hela tiden och de blir fler och fler. Ann

    SvaraRadera
  8. Oj, jag både beundrar och förundras över dessa människor som har så många barn. hade en kompis när jag var liten som hade en masa syskon och minns att jag var så avundsjuk för jag hade visserligen en bror, men bara en. Tror någonstans att det kan vara rätt tryggt för ungarna när det alltid finns någon att vara med.
    Kram Annika

    SvaraRadera