onsdag 23 januari 2013

Middagen är serverad, mums,mums


Här kommer receptet på kycklinggratängen.

6-8 hg kyckling.file`r
1 pkt bacon
1 msk Dijonsenap
2 msk Mushroom soya
1 1/2 tsk grönpeppar
2 burkar creme fraich, de små burkarna

bryn fileèrna peppra och salta lite,låt fileèrna bli genomstekta
klipp baconet stek till sammans med kycklingen
lägg detta i en ugnssäker form
<blanda cremfraichen ,stöt grönpepparen 
Dijonsenapen och soyan, häll blandningen över kycklingen och
baconet. lägg Gladpack över sätt in formen i kylen,låt den stå
gärna över natten. minst i 4 timmar.
Täck gratängen rikligt med riven ost /Greve eller Prästost/
innan Du sätter in den i ugnen 225 grader i ca 15-20 minuter.

Jag hade kokt potatis till och god sallad.
Det är nog väldigt gott med ris oxå,men mina tanter äter inte ris.
Eftersom jag lovade skriver jag detta, men på Google finns det
1000 resept till. Jag provade för skojs skull, och bland gratängerna
finns denna.      Smaklig måltid.
På fredag bliver lite trevligt, jag har bott här i 3 år men inte
träffat några grannar. Men vi brukar prata ute och i affären.
Men i dag ringde jag till dem så på Fredag kommer de och äter
våfflor hos mig. Skall bli lite roligt tycker jag,De lät verkligen glada De med.

6 kommentarer:

  1. Tack för receptet!! Ser ut att passa min gom också...!!
    Nu har jag haft problem ett par dagar igen att komma in på din blogg. Undrar just varför...hmmm...
    Ha en bra fortsättning på dagen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Åh va kul med grannträff,du är inte dålig du! TACK snälla för receptet ♥ tack även för all "skräpp" om mig,nästan rodnar av glädje..Kram på dej Hajan,du vet väl också att du o din blogg betyder mycket för mej ♥ Kraaam Gunilla

    SvaraRadera
  3. den gratängen verkar ju jätte god kanske nått att pröva i helgen när dotter med familj kommer hit för att fira sin syster
    vad kul att du har bjudit jn grannarna
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera
  4. Men så gott det lät, måste provas här hemma. Kul med lite grannbesök på fredag. Lördag kommer jag och hälsar på.
    Puss och kram på dig

    SvaraRadera
  5. Så gott det låter - det måste jag testa.
    Ett bra drag tycker jag att bjuda in grannarna - vi är oftast så "rädda" för att fråga. Det är till stor glädje för många som kanske inte har så många vänner.
    Jag skulle gärna vara din granne för jag tycker du är en så´n gullig människa.
    Kram och ha det så trevligt imorgon!

    SvaraRadera
  6. Den ska jag pröva också. Smakar den mycket senap? Ifall barnen ska äta, de gillar ju inte senap. Men det ser gott ut. Vad rolig du är och tuff som ringde och bjöd dem. Hoppas ni får en trevlig stund. Ha det gott. Kram Ann

    SvaraRadera