tisdag 22 januari 2013

Maestro place , så underbart

Jag gillar det här programmet jättemycket.Samma sak förra året,
jag vet att jag upprepar mig. Det bliver ju svårare och svårare.En
av dem hade ju aldrig hört Ewert Taubes Så skimrande var aldrig
havet. Märkligt han arbetar ju med musik,men är väl bara popbiten.
Cecilia Froode lever sig in så mycket, synd åt henne hon har ju
så jobbigt med sin migrän. En som vill så mycket oxå är ju Ohly
det är så härligt att se,det riktigt lyser om honom.Så duktig han är
sjunger med på svåra körsammanhang, så musik gillar han. Men den
som leder just nu är just Frode.
Jädra SVT har 2 så bra program kl 20.00, på tvåan var det ju 
Min sanning, med Ulf Adolpsson, det måste jag se och höra, kommer så väl ihåg när han blev Partledare för Högern. Inte för jag
delade hans åsikter, jag är ju en arbetarunge, men han var en
frisk fläkt bland de andra gubbarna. Palme var ju väldigt spydig
ibland. Men jag kommer tillbaka för det tror jag bliver intressant.
Eljest i dag hade jag ju mina kompisar här, mycket beröm för min
Kyckling gratäng. Den var så god slänger in reseptet i morgon, för
den måste ni prova. Pannacottan var inget märkvärdig , visst var den god men det är ju så vanligt, det har ju nästan alla. 
Och vi tanter talade bara minnen, vi gör snart som Astrid Loindgren
och hennes systrar. De sade ju döden, döden sen var det klart
med det ämnet. Men det är klart vi är ju över 80 år alla fyra, så
ämnet ligger ju nära till hands. Men vi var ju fem för inte så länge sen. Nu skall jag läsa Expressen, som en hade med sig, det är från
Guldbagge- galan där i, sade hon. Det skrev jag om i går sade jag,
men det är alltid något i allafall. Vi hörs i morgon.

4 kommentarer:

  1. Jag har sett på svt-play. The Big C som jag följer. Sedan har jag spelat Angry Birds resten av kvällen. Nu ska jag hoppa i säng också.
    Natti Natti

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att maten var god. Jag har släktforskat och fått kontakt med flera stycken som jag inte visste var släkt med, och så har jag fått mer och mer information om min farmor. Spännande. Sov gott. Ann

    SvaraRadera
  3. Jag såg på Ulf A och tyckte det var ett bra program. Intervjuaren var också bra!
    Håller helt med Ulf A när han säger att Palme delade nationen och förde in en aggresivitet i politiken som ingen var van vid....synd tycker jag för det medför nog bara politikerförakt och det tjänar väl ingen på. Avslutade sedan med "våra fruar"....Oj nu är det redan onsdag. Natti

    SvaraRadera
  4. jag kom hem lite sent igårkväl,var upp till Jönköping och handlade födelsedagspresenter till dottern ovan på som fyller år i morron
    jag såg bara lite av bygglov jag gillar ju alla byggprogrm
    ha det så bra
    maggan

    SvaraRadera