lördag 26 januari 2013

kan inte bara fimpa, måste se mer på TV

Vi skall väl inte klaga, som har haft 5 härliga lördagar tillsammans
med dessa fems underbara möten. Oj vad mycket de har berättat om sina framgångar, besvikelser och neuroser.
Robert Gustavsson är ju verkligen speciell, jag säger som Lill Babs
det måste nog vara svårt att leva tillsammans med honom.
Philip Zande`n hittade sig själv,har ju träffat en 23 år yngre flicka.
Läste jag i veckan nu, i en skvaller tidning.
Roger blomqvist och Lotta Falkenbäck höll i trådarna som avslutning på den här trevliga kvällen,vi hade ju  3 svenskar
med på Konståkningen. Systrarna Helgesson som kom femma och åtta. Killen Majorov gjorde bra ifrån sig och fick en bra femteplats,trots att han  hade stukat sin fot och klarade ändå detta. Nu börjar , Melodifestivals-uttagningen oj,oj,oj
kan det vara möjligt eller hörde jag fel?. Sen börjar ju ett trevligt
program när de byter vistelse med varandra ,en del skall väl bo
på landet och tvärtom.vi kommer nog att klara oss, sen kommer våren då ser man ju inte lika mycket på TV som vintermånaderna.
Vi skall nog klara nästa halvår oxå.

.

4 kommentarer:

Mamma C sa...

Halloj på dig, nu tog mitt tvtittande slut. När jag kom hem fick jag oväntat besök. Barnbarn med mamma och pappa kom och fika. Det var inte förens i morgon Julia skulle på bio. Så det blev inte mycket gjort här hemma. Nu ska jag krypa till kojs.
Natti natti och tack för en trevlig förmiddag.
Puss och kram

Majberggrens's Värld sa...

Stjärnorna var jättebra ikväll och för övrigt de andra programmen med. Sen har jag sett en fantastiskt bra fransk film på tv2.....stor skillnad mot de amerikanska dussinfilmer vi ofta bjuds på. Glad att jag såg den!

Rigmor sa...

Såg allt avsnittet med Robert Gustafsson. Håller med Lill-Babs...men sen gjorde han ett väldigt djupt intryck på mej också. Han har nog haft mycket att tampas med, inombords...att leva i skuggan av sin sjuka bror, det är lite som att ta sej över ett minfält. Tänker på mitt barnbarn...hoppas syskonen där inte kommer att säga likadant när de når vuxen ålder!!
Jo då, melodifestivalen kör väl igång nu. Hoppas det kommer att bjudas på lite sånt som en annan gillar också...
Ha en skön avslutningen på söndagen!!
Kram kram

samson sa...

såg Stjärnorna idag hann inte se i går vi firade ju äldsta dotterns födelsedag
ett program som man kommer att sakna
jodå jag lagade allt till din kycklinggratäng och bjöd familjen på idag
den var ju jätte god
jag fick mycket beröm för den
så tack för tipset och receptet
ha det så bra
maggan