måndag 21 januari 2013

Guldbagge-Galan , Babben du var toppen

Guldbagge-Galan tyckte jag blev bra, Babben skötte det med glans.
Det är ju svårt att avgöra, när man aldrig ser dessa filmer, bara
när de visar någon snutt på TV. Det bliver inte så längre förr så
körde vi ofta filmer på videon,för att vi skulle vara med.


Jag blev faktiskt rörd när Hasse Alftedsson kom upp på scenen,
det verkade som hans son blev besvärad, det tyckte jag var fel.
Det var ju underbart med hans lilla historia från barn -domen.
Och när han sjöng True love, fick han stående ovationer.
Johannes Brost var värd sin bagge,  oh vad jag tyckte det var bra,
han höll ju ett bra tacktal med.
Kvällen var väl bra i stort . Jag har dukat bordet tills i morgon,
när mina tanter kommer. Den nya rätten provsmakade jag lite
i dag,så den kommer de att gilla. Jag har gjort Panakotta med
Aprikoser i,  de står och stelnar nu i kylen.Kivi skall dit också.
Nej nu går jag till sängs i allafall.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Ja nu vet man vilka filmer vi ska se. Får väl låna Sune filmen och se med barnen. Avalon har jag inte hört talas om men det skulle vara roligt att se en film med en alvarlig Brost.
Ha en jätte mysig middag med dina vänner. Kram Ann

Majberggrens's Värld sa...

Trevligt med "tjejträff" och vad god din efterrätt låter/M

samson sa...

jag tycker åxå att Johannes Brost var väl värd en bagge
ha det så bra
maggan

hemma hos lilla mej sa...

Härligt med lite tjejträff.Mmm vilken smarrig efterätt.Ha en härlig tisdag fina du .Kramar Rita ♥

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag såg inte den galan. Tycker att de är så mycket "galande" om allt nu så här i början av året, så jag orkar inte med det... :)
Kram
Marie

Mamma C sa...

Hoppas din dag blev toppen med din goa syjuntatjejer ;)
Kram

Gunillasljusglimtar sa...

Åh tjejträff ÄR ju så kul! Jag tyckte också galan var kul,Hasse var skoj att få se på scen...Hoppas din kväll blir bra gumman ♥ Gunilla

José María Souza Costa sa...




Invitation - inglês
I'm Brazilian.
Spent reading here, and visit his blog.
I also have one, only much simpler.
I'm inviting you to visit me, and if possible follow together for them and with them. I always liked to write, expose and share my ideas with people, regardless of class Social, Religious Creed, the Sexual Orientation, or, of Ethnicity.
To me, what will interest is our exchange of ideas, and, thoughts.
I'm there in my space Simpleton, waiting for you.
And I'm already following your blog.
Strength, Peace, Friendship and Happiness
For you, a hug from Brazil.
www.josemariacosta.com

Viola sa...

Hoppas du haft en trevlig dag med dina tanter :) jissis vad kallt det är..lite för mkt i min smak, här ser man på bygglov, kram