lördag 26 januari 2013

Grannsämjan på topp, underbart

God middag på er alla pigga och glada. Äntligen har jag fått lite tid
över för min blogg. Som Ni vet så hade ju jag bjudit 2 grannar på kafferep. Det hade jag lovat dem för 3 år sen, men det hade ju aldrig blivit av,eftersom jag var hos min make varje dag.
Jag hade gräddat våfflor, perfekt jag har alltid gjort smeten själv
men denna gång hade jag köpt pulver,bara att blanda med vatten.
Vilka jättefina våfflor det blev frasiga och goda.
De kom kl 11,00 och bröt upp 14,30, men vi var pratsugna alla tre
så tiden gick fort. Sen gick jag och lade mig en stund(Ryggen) det
var skönt. Klockan 16,30 kom nästa gäng släkten från Södermanland, de hade varit i Norrköping och handlat och tog mig på hemvägen. Det var bara att taga resten och steka, det blev 5
laggar till, de fick 2 laggar var, jag tog bara en. Nu kommer jag inte
att äta våfflor på ett tag. Men tänk så behändigt, istället för
en massa kakor.
Som avslutning var det ju På Spåret lika bra som vanligt,
Lennart "Hoa-Hoa" Dahlgren och Cecilia Hagen var jätteduktiga.
Koljonen och Birro hade inte sin dag, kan man säga. Men nu börjar
det bliva tiktigt spännande.Sen tittade jag lite på Skavlan men
för mig fick det vara bra för kvällen.
I kväll är det avslutning av Stjärnorna på slottet, tyvärr.

5 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Mmm vad gott med våfflor.Ja den som väntar på något gott väntar ju aldrig förlänge.....hihi.Ha en skön lördag rara du .Kramar Rita ♥

Gunillasljusglimtar sa...

Så trevligt hajan att bju på våfflor...det riktigt vattnas i munnen på mej nu...Hörde du om LIDKÖPING i går då på spåret:)) Kul det var frågor här om...Ja ikväll är det stjärnorna på slottet! Gubben lagar mat till frun här så det blir gott! Kram på dej gumman ♥ Kram Gunilla

Rosa i huset i vitt sa...

Mums med våfflor...ha en trevlig helg
kram Rosa

Majberggrens's Värld sa...

Tack för din kommentar hos mig. Fick mig att vilja skriva ett litet inlägg.....Kram

LyckligaPraliner sa...

Jag älskar kafferep och våfflor!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Ann-Louise