torsdag 3 januari 2013

Fy tusan så halt det var i dag, med rullatoren

I dag var det inte roligt med mitt färdmedel, killen från
Färdtjänsten sa , skall jag ta rullatorn åt dig ? Det tror jag inte sa jag, Du får gärna hålla i mig i allafall. I dag var första gången jag tordes ut,sen Julafton. Det låter larvigt men jag är så rädd att ramla.
Trodde det skulle bliva bättre,men jag tycker det blivit värre. Jag tror det beror på min höga ålder, att rädslan sitter i.
Träffade en kamrat på Coop,så vi bestämde att vi skulle fika på konditoriet när vi handlat. Men så blev det inte , vi tordes inte gå över vägen med våra färdmedel. Men vi satte oss i foaje`n och
pratade, kaffe får vi taga en annan gång.Så skönt  det var att komma hem, och plocka in alla varorna på sina platser. Jag har
alltid en nota med mig för att inte glömma något. Det spelar ingen
roll jag glömmer alltid något i allafall. I dag var det 1 kg margarin
som blev glömt.Ringde till dotra min, och bad att hon skulle fixa
det tills på lördag, för då kommer hon till mig.
Såg i dag på en film från St Petersburg,när jag och min make var där,hette staden Leningrad.Vi var just på Vinterpalatset och såg
allt de visade i dag,angående alla smycken,i familjen Romanovs
ägor, men det finns ju nästan inget kvar. Man fick inte  filma där
men det gjorde vi ändå, vi låtsades att vi inte förstod. Det gick bra den gången men det är inget att rekommendera.
När vi var där köpte vi mig ett stort Dragspel(smuggel) det var
jättevackert,men spelet och jag kom aldrig överens. Helt olika de Hagström som jag spelat på i Sverige. Tänk vad mycket underbara
minnen man har,det är dem man får leva på nu.
JAA,kära vänner, vad tycker ni visst har jag fått en ny snygg
header, ljus och fräsch. Jag älskar den,Tack Mamma C.

8 kommentarer:

samson sa...

härom dan tröttnade jag på att kommunen sandar så dåligt
så när jag var med dottern in till stan köpte jag broddar som man trär hur enkelt som helst på kängorna
nu kan jag gå lugnt på glashala gator medan det är lite svårare för Kuling även om han har 4tassar
ha det så bra
maggan

Mamma C sa...

Ja, det är inte klokt vad dåligt det är med sanderiet på gator och gåbanor. Hoppas du blev nöjd med färgen. Annars gör vi om den igen. Det är bara att du säger till, det vet du. Margarinet är köpt och ligger i kylen.
Kram och sussa gott

hemma hos lilla mej sa...

Ja man kan tro att dom som röjer snö har tagit semester .Bara så himla dåligt med snöröjning och sandninng .Tur det gick bra ,Ha det gött Kramar Rita ♥

Vårt röda hus sa...

God fortsättning på det nya året! Så trist att det ska vara så halkigt även för den som har rollator! Hörde på Bosse bildoktorn att man kunde sätta raggsockor på hjulen så blev det bättre grepp! Men då får man nog ta till stora sockor!

Kram från Eva-Mari, som hoppas halkan ger sej så ni kan nå fiket, du och din väninna!

Rigmor sa...

Ja du...nu är det då inte lätt att ta sej fram!! Utanför jobbet höll jag på att göra en riktig rova, men det gick bra, förutom att jag fick en ordentlig sträckning i låret.
St Peterburg...låter vackert, verkar vackert när man ser bilder...det kanske vore något att satsa på. Jag har lite respekt för forna östländer och Ryssland, fråga mej inte varför, men jag tror alltid att det råder en massa förbud, och jag har ju så svårt för att uppföra mej...***gapskratt***
Ha nu en skön och trevlig helg, och vet du...jag glömde också margarinet idag!!
Kram kram

Rosa i huset i vitt sa...

Ja glömmer gör man ibland.. jag brukar glömma hela notan hemma istället och så får jag försöka att komma ihåg på ett ungefär ..lite fel brukar det bli
fin header du har gjort
kram Rosa

Gunillasljusglimtar sa...

Goförmidda säger jag till dej så här på förm...jaa min far får hålla sig inne också, av damma anledning!.Rullatorn avgudar han men inte vid denna halka.Jag håller med dej angående mitt ordspråk...fasiken så möe roligare att göra tvärtom...herregud tråkigt jämt annars.Håller med om headern mamma C gjort åt dej...jag kan inget sånt inte, får hjälp jag med:)..Kram på dej / Gunilla

Viola sa...

Otäck halka men här börjar man se asfalt och grus tack och lov, var rädd om dig och hoppas vi ses snart, här blir det stjärnorna ikväll :) kram