måndag 14 januari 2013

Fråga doktorn eller Idrottsgalan

I kväll var det svårt vilket skulle jag välja att titta på Fråga Doktorn
eller Idrottsgalan. Ja men vänta jag hinner ju båda programmen.
Det var ju så, att De bjudit in Meta Welander och Meg Westergren
för att besvara frågorna hur de orkar jobba fortfarande med sin
teatergärning. Meta är 88 år Meg har fyllt 80 år, denna ärtiga lilla
Meg som har roat oss så många gånger,för att inta tala om Meta
så kritikerrosad som hon har varit och fortfarande är.Det var så
underbart att lyssna till dem.Just nu spelar de tillsammans en pjäs av 
Mannerheim, och hon skriver ju så bra sådana.De får stående ovationer, tänk om SVt kunde köpa och visa oss som inte kommer upp till Stockholm och kan se allt.Det skulle vara underbart,
inte av TV4 då bliver det bara en massa reklam under pjäsen
Så var det Idrottsgalan med Rickard Ohlsson som höll i alla
trådar, det gjorde han bra inget att klaga på där inte.
Men man bliver lite trött på att samma människor kan vinna upp
till fyra priser samma kväll. Jerringpriset var OK dit det gick.
Jag är ej missundsam men så många hjärtan som klappade i dessa unga kroppar,som nervösa undrade är det min tur eller. Och visst skulle det varit roligt om ungdomslandslaget i ishocky vunnit ett pris. Det sporrar väl alla de andra ungdomarna kanske. Pia Sundhage sjunger ju fram sina tack nu för tiden, inte illa.
Petra Marklund det var inte dåligt , vilket nummer högt upp i
molnen i Globen.Många roliga inlägg mellan prisutdelningen.
Nej nu skall den här Gnäll-titan sluta, jag är lite besviken, men det
är ju vi själva som röstat.De gör så gott De kan, det vet jag.
Vi hörs i morgon, sov gott alla glada.

4 kommentarer:

samson sa...

jag missade det mesta av de programmen igårkväll
för jag målade klart i källar trappan och sen var min dotter lite pratglad hade massor att berätta från jobbet
ha det så bra
maggan

Hannis sa...

Jag håller med dig om stjärnorna på slottet!
Tycker det är helt underbart.
Har hittills aldrig blivit besviken en säsong.

Hoppas att du har det bra/Kram Hannis

Tina sa...

Jag kollade inget av det igår, hörde bara lite från Idrottsgalan på bilradion. men Stjärnorna på slottet kollar jag, ska bli spännande att se vad Ewa hittar på nästa gång! Hon är en frisk fläkt den kvinnan!

Ha det gott i snön!?

Anonym sa...

Härliga Pia Sundhagen hon e la gör go. Hoppas av hela mitt hjärta att hon får ståt där nästa år också och motta priset för bästa lag. Laget som vann EM i fotboll i Sverige.
Håller inte med dig om programledaren, jag gillar inte honom alls. han håller ju i Wild kids nu och det är inget bra, vi vill ha tillbaka Ola.
Ja nu är det Bygglov. Ska bli spännande att se. Hörs. Kram Ann