lördag 12 januari 2013

En god kväll i goda vänners lag,eller hur ?

Hejsan,  jag sa ju till att jag kommer tillbaka. Visst känns det som
det är våra vänner.Detta gäng denna gång är ju hur bra som helst.
Underbara spontana människor , och visst är det skönt när man får
skratta lite. Stjärnorna på slottet har verkligen lite i sitt bagage som
De delar med sig av. Man märker att de blivit vänner med varandra,
men nu är det bara två kvar som skall berätta för oss.
Det går så väldans fort när det är något som man gillar.Jag har blivit en smörgås-käring, i varje fall på kvällen.Det är inte bra, nej men
det går fort att göra. I kväll blev det 2 smörgåsar med stekt
fläsk-filè på, god gurka och ett par varv med pepparkvarn över.
I kväll tog jag bara citronvatten till detta, gott och enkelt.
Fick telefonsamtal från min son som vill komma ut i morgon,
han skall skjutsa sin dotter till skidbacken, och då kommer jag in i bilden med.Det var därför jag stekte filèn, det bliver middag i morgon, till dessert bliver det bara kaffe och en god kaka.
Han skall få åka och handla med, så slipper jag att krångla med
Färdtjänsten. De skall jag i allafall ha på tisdag, då är det dags igen 
med håret, det skall bli skönt.Gud vad jag pratar , det bryr sig nog ingen av er om,hur jag ser ut i skallen. Min man sade i bland,
Harriet Du pratar med både utsug och insug. 
Nu har jag pratat färdigt,förlåt och sov riktigt gott det önskar jag alla.

7 kommentarer:

Monika sa...

Hahahaha! Härliga Harriet!

Du får så gärna prata på, precis hur mycket du vill. Det är enbart trevligt! :o)

Vill inte heller att Stjärnorna på slottet ska ta slut. Det är ju så mysigt så man bara önskar man fick vara där! Vilket härligt gäng dom är.

Deras härliga skratt smittar verkligen av sig. Ser redan fram emot nästa avsnitt!

Sov så gott och så önskar jag en fin söndag!
Kram
Monika

Mamma C sa...

Låt brorsan kolla på datorn om han kan lösa det. Annars sticker datorakuten ut det vet du. Ja rulladerna blev kanon, men jag missade ta kort på färdiga rullader och på dukningen. Jag hittade tårtbottnar i plast som jag hade som underlägg för tallrikarna. Blev kanon fint på bordet. Har precis suttit och sett en riktigt gråtfilm på dvd:n nu. Gubben min håller på att fixar till datorn till farfar som vi hämtade i går kväll när vi kom från kalaset. Den låg och väntade i konsum efetrsom den kom på posten.
Kramis och godnatt.
Glömde att säga att jag tycker oxå det är tråkigt att stjärnorna snart är slut.
Puss

Anonym sa...

Jag med. Jag får verkligen skratta, och det är så skönt.
Ha det så trevligt i morgon o hälsa sonen. Har ni snö eftersom barbarnet ska åka skidor? Vi också men väldigt kallt, det biter ordentligt i kinderna men jag måste ut ändå hunden vill ju inte kissa i toaletten. Ha det gott Kram Ann

samson sa...

Stjärnorna på slottet är ju för härliga,igår fick man ju verkligen skratta
bara roligt att du pratar och delger dej av dina tankar
ha det så bra
maggan

Rigmor sa...

Fniss...det där med att prata på både in- och utandningen,det är vi fler om...jag tex!!Men jag kan vara tyst också, om nöden kräver...
Jag jobbade igår kväll så jag hade bara ett kvarts öga på tv:n...såg inte mycket av Stjärnorna ska jag säga. EN stor tv på jobbet, och nio viljor...det var mycket zappande hit och dit innan de kunde enas. Jag försöker alltid att göra skillnad på vardag och helg på jobbet, men att rucka på tv:n, det går inte...
Ha en skön söndagskväll vännen!!
Kram kram

annika sa...

Hi*hi..det är nog ett kvinnligt fenomen detta att prata...prata :).
Vi såg en del på Stjärnorna och det var ju trivsamt.
Min svärmor blir 89 nu i april och en gång i tiden Svealandsmästarinna i konståkning. Men hon åker inte nu. Hon är för yr emellanåt.

Kram
annika

LyckligaPraliner sa...

Haha men tack så mycket för ett gott skratt! Det var det bästa jag läst på länge -"Harriet du pratar både med utsug och insug" . Tack för god läsning!

Kram Ann-Louise