måndag 7 januari 2013

Det är Dagbok i kväll med, för bilder får man inte ha

Ja det blir väl en dagboks-anteckning i dag med. För bilder är
ju inte tillåtet längre. Det har varit en trevlig TV-kväll för mig.
Eftersom min rygg inte vill vara som jag vill, bliver det inte
mycket stora saker på gång. Det är knappt man kan bädda sängen,
men det är ju inte så noga om det är lite veck här och där.
Man är ju inte prinsessan på ärten precis , som väl är.
I morgon skall jag till vårdcentralen och taga lite prover före
läkarbesöket den 15 jan. Ja det är inget märkvärdigt men det är över året, sedan jag var där sist. Då hinner jag gå och handla lite,det är 
halva priset på all frukt denna vecka, och det är man sugen på efter
allt man ätit under helgerna. I dag på eftermiddagen var det en
gammal härlig film på TV, Vårat Gäng med Alics Babs. Det var ju på 30-40 talet, hon var ett par gånger i Norrköping och uppträdde.
Det var min idol verkligen, jag var så lycklig för hennes autograf.
Vi hade ett eget Vårat Gäng vi skolkamrater, det hade alla på den tiden. Vi fick vara på Plåtslagare Greens vind, en dotter till honom var min skolkamrat, Vilka minnen det poppar upp, men så roligt och oskylldigt det var. För att återgå till kvällen har ju kocktävlingen startat, det följer jag jättenoga. Jag har ju pension
behöver inte upp tidigt till något jobb, jag älskar min Tv. Hon kunde väl läsa en bok tanten, tänk det gör jag med. Men se TV
förstår ni det är mitt liv(monica Zetterlund i Söderkåkar)
Nu får det vara bra i kväll, i morgon kanske vi har bild ??????

3 kommentarer:

Mamma C sa...

Har skickat ett mail hur du laddar upp dina bilder till dig. Hoppas att du fattar hur jag menar. Skit när ryggen krånglar så där mycket igen. Finns inget värre än att ha ont. Hoppas det går bra i morgon när du ska iväg.
Natti Natti

Anonym sa...

Natti, natti från mig också. Jag kollade också kocktävling och fattar inte hur folk vågar utsätta sig för sånt där.
I morgon är det skoldag och pojken min har svårt att sova så det får nog bli sängen bredvid mamma i natt. Sov gott. Kram Ann

Lisa-Maja sa...

Go´kväll!
Tack för don kommentar:) nej, Du är absolut inte en sådan person jag skrev om, Du om någon vet väl hur man lever i nuet. Jag menar inte att var och en inte ska göra som den vill, det är självklart att man gör det, bara man tar vara på det som är NU och inte hela tiden jagar...efter vadå? Det som fick mig att skriva mitt inlägg och bli så förb....d, det var en som skrev att hon hade redan nu hade gjort vår i fönstret och det får hon väl göra. Men samma person längtade efter jul i oktober och gjorde kransar hitan och ditan och det får hon också men jag tycker nog mest synd om henne som bara jagar... inget att bli sur för men jag hade liksom fått nog. Nu ska jag inte läsa där mer så blir jag nog lugn och fin.
Jag tycker Du är så fantastisk som håller på och bloggar och är så aktiv med det mesta. Så synd om Dig att ryggen krånglar, det är elände med värk men jag hoppas det blir bättre fort. Min far fick sin första dator i 80-årspresent, vilken lycka det blev för honom! Han tog sig an den och blev en baddare på att hantera datorn, med god hjälp av vår son.
Mästerkocken är ett program som jag också tänkt följa, missade det mesta ikväll men hörde att det fortsätter redan imorgon igen.
Hoppas att det går bra för dig på Vårdcentralen.

kram lisamaja