tisdag 1 januari 2013

Besök hos Kungafamiljen,om året som varit

Hejsan första gången på detta år. Så klart det blev på kungafamiljen,eftersom jag tycker om vårt kungahus,har jag haft
en trevlig timme med dem.Så är det så med mig att jag bryr mig inte, vad han gjorde för 20 år sen. Detta ältande om all skit.
Lilla Estelle var ute på Pulkatur med sin mamma och pappa.
Sen fick vi vara med på olika besök De gjort som uppdrag.
Sen blev det förstås förfrågan om apanaget om kvitton , det är
det enda jag kan hålla med om.Det är klart att De skall redovisa
var alla pengarna tar vägen.
Det blev inget vi fick reda på angående Prins Philips flickvän,
jo hon uttalade sig om när han var med kortvasan på skidor.

Nu för oss kungliga som är intresserade av detta,är vårt lilla lystmäte mest spännande för blivande  bröllop med
Madelaine och Chris. Skönt att alla fick yttra sig denna gång,
det var ju något nytt.
Gårdags kvällen från Skansen var en liten besvikelse om man
törs säga det. Det är något med Jan Malmsjös nyårsklockor som
inte stämmer tycker jag (FÖRLÅT) . Hette solisten Byström eller Boström hon sjöng underbart. Men Carolas blir ju jämt som på
ett bönemöte. Jag kanske var trött, men Peter Jöback och hennes Halleluja höll ju på i evigheter,det gör visst jag med.
Tack för fösta bloggen 2013, från mig.

12 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

Jag har också tittat på programmet om vår Kungafamilj och jag tycker de lyckats förmedla Kungafamiljens arbete/fritid på ett bra sett. Tyvärr skrivs det så mycket negativt om dem och jag tycker, att även om viss sanning ligger i det,att tidningarna och då särskilt Aftonbladet bara vill skapa sensationsreportage för att sälja tidningar. Ibland undrar jag hur de orkar med det och vilka som är intresserade av att läsa det.
Gott Nytt År önskar jag dig //M

hemma hos lilla mej sa...

Vad trist att jag missade detta.Hoppas att du har haft en fin nyårsdag vännen.Kramar Rita ♥

lisashus sa...

Hej på sej och god fortsättning på nya året!

Jag ser att du också såg kungligheterna. Ja, det är ju alltid kul att se vad de har för sej. Tycker väl att kungen blivit lite stelare på senare tid - tyckte nog han var spralligare kring 50.

Ja, nyårsklockorna är sej inte lika - tacka vet jag Kulle och de andra föregångarna.
Just nu har min värd lagt igen "vallgraven" i min isiga infart så jag kommer ut med bilen! Ett elände detta med isen, även om det är lite vår idag också!
Ha det gott idag och halka inte om du går ut!
Lisa

Rigmor sa...

Såg inte programmet om kungafamiljen, men visst ska vi ha ett kungahus som representerar Sverige, sen kan jag för lite om han gjort det bra eller mindre bra...Däremot håller jag med om Malmsjö...nu får de nog byta ut honom, han verkade inte riktigt hänga med, eller också blev han så till sej i trasorna att han hamnade i nån slags extas...resten såg jag inte, och lika bra var nog det. Carola ska man nog bara höra, inte se...
God fortsättning vännen!!
Kram kram

Mamma C sa...

Inget av dina pogram såg jag på tv:n.12-slaget sitter vi ju alltid i baljan nu för tiden.
Nu ska jag leka lite med din nya header som är på G.
Kram

Katta sa...

Hon är ju så söt den lilla Estelle :) Vet du jag tyckte inte heller det var mycket att hurra för från Skansen, jag hann faktiskt somna i soffan framför tv:n innan tolvslaget :D God fortsättning på det nya året, kram Katta

annika sa...

Gott Nytt 2013 på dej!
Du kollar in utbudet på TV och det hinner jag också med en del nu på jullovet. Fast kungafamiljen såg jag inte men min fina svärmor hon älskar det, ja kungahuset alltså. Hon borde nog ha varit en drottning eller i alla fall en prinsessa :).
Nu har jag nog fixat till min blogg hoppas jag.

Kollar på Roxett nu. Bra!!!!
Kram

Annes vita rum sa...

Roligt inlägg,kikat runt lite i din blogg och kommer att kika igen!
önskar dig en finfin dag...

Viola sa...

En god fortsättning på 2013 önskar jag dig, ha en fin dag, kram VIOLA

Gunillasljusglimtar sa...

God fortsättning Hajan!Fin header du fixat med! Åh en till som gillar kunga huset,det skäms jag inte för! Alltid tyckt om..fick se reprisen idag,missa ju sist! Ha det gott kram Gunilla

Black Iris sa...

Önskar dig en riktigt God fortsättning på det nya året..

Kram Maidi

Äppelblom sa...

En liten kvällshälsning och god fortsättning!
Kram