torsdag 17 januari 2013

Äntligen , Anna-Greta Leijons historia

Det har börjat en ny serie som heter Min sanning  det är ett
intervjuprogram som leds av Petter Ljunggren. Den som först
skulle berätta var Anna-Greta Leijon. Och hennes historia kan
man väl aldrig glömma. Jag tyckte det var jobbigt då när det hände,
och hon var illa berörd fortfarande. Han verkade bekant Petter
men kan inte komma ihåg vad jag sett med honom förut. Vi fick
ju höra historien om hur det var att bo på Långholmen på den tiden,
nu kan man ju säga att det funkar som hotell.
Pappan var ju alkolist, så Anna-Greta och hennes mamma hade
det verkligen svårt. Han förgrep sig ju på henne, men nu berättade hon att det blev aldrig ett genomfört samlag. Men jag kommer ihåg
att det skrevs då,precis som det skett, de ville ju ha det till det.
När hon nästan blev kidnappad i denna trälåda som vi sett på bild
så många gånger. Bader Mainhoffsligan var det ju som sprängde
Tyska ambassaden i Stockholm. Därav detta med lådan, Ebbe
Pettersson som hade sina affärer vid sidan om, Justitieministerposten rök ju. Det måste ha varit förfärliga dagar
för Anna-Greta under denna tid. Hon berättade nu om alla vänner
som försvann, hur tyst och ensamt det blev. Det var nog ett litet helvete kan man säga. Olof Pahlme blev mördad under denna tid med eller före vapensmugglingen, det var ju den skrivelsen som
gjorde slut på Justitieposten, där hon godtjänt Ebbe Pettersson
som skulle fixa dessa avlyssningsapparater.Det var jätteintressant
att igen få möta den här historien. Hon fick ju ett bra jobb i allafall
som Skansenchef, det var hon i 9 år.
Jaa,denna serie skall jag följa, han var jätte bra som intervjuare
Petterr Ljunggren. Var tvungen att skriva av mig lite.
Kanske bliver lite i kväll med,vem vet???

4 kommentarer:

Gunillasljusglimtar sa...

Ja oj ja det som hände då! Näe jag missar alla intressanta program men såg Mia på grötö i går! Såg du det? Jag gillar ju henne ...Ha en bra dag Hajan o kom tillbaka snart...Kram Gunilla

Fågel Blå sa...

Åhh jag missa detta program attans också!
Medn ikväll siter jag som fastspikad i soffan när Antikrundan visas!
Ha det så gott min goa bloggvän
Kramar Kathrine

Rosa i huset i vitt sa...

Missar allt ..somna rbara framför tv:n nu för tiden ..vet inte ..kan bara inte hålla ögonen öppna
ha en bra kväll och en trevlig helg
kram Rosa

Rosa i huset i vitt sa...

Hej igen ..vad kul då måste jag köpa den på Lördag..visste inte att jag skulle komma med..det blir spännande

kram Rosa