söndag 9 december 2012

Vilka väderomslag -14 i morse nu är det bara -4,7

Visst var det vackert i morse med all rimfrost. Men jag tänkte ju
omgående då kommer inte min tös som skulle cykla upp till mig.
Det var för kallt tyckte jag, min son kommer nog inte heller.
Men det är ju bra krut i mina ungar, så det ringde på dörren och
utanför stod dotra . Cykeln med upp i hissen så att det inte skulle
bliva något med låset.Vi bredde goda mackor och drack kaffe till,
vi hann att kolla lite på datan, sen gjorde hon i ordning ett
jättefint paket med juldekorationer som jag skall ge bort på tisdag.
Sen klingade det igen på dörren då kom sonen, han fikade först
sen åkte han till Centrum så jag slapp. Tog ut lite pengar till min
frissa och sådant.Så här välklädd var tösen när hon cyklade hem igen,men det går ju åt i kylan.
Om Ni visste vad det blev populärt med Strömingen och potatismos, det hade han inte räknat med. Så här kan Du göra fler
gånger, det var så bra det räckte i en dosa till honom , för morgon -
dagen. Extra potatismos åt mig det skall jag göra potatisbullar av.
På tisdag får jag ju Julskinka, Janssons frestelse och Risgrynsgröt,
för då skall vi ha lilljul i juntan . Per skall följa med mig till Nordea
så vi äntligen får klart med begravningen och allt annat. Att det skall behöva vara så krångligt.
Kvällen avslutades med Solsidan och Hellenius hörna. Helleniushörna var väldigt rolig och bra, Malin Åkerman var
hur trevlig som helst. Jag har inte sett någon film där hon varit med
i. Men kvällen avslutades med att Malin var Lucia och David
stjärngosse.Det blev en bra Söndag i allafall, natti,natti.

7 kommentarer:

Majberggrens's Värld sa...

I sena timmen kollar jag runt lite på senaste bloggar. Har tittat på Solsidan och sedan Beck filmen. Ganska otäckt var det ikväll men vi tittade klart. Vi har fn -1 gr och det blev inget, som tur är, av med snöovädret som de varnade för......
Vilka fina barn du verkar ha! En sån lycka...Natti natti //M

Hannis sa...

Låter som en bra dag!
Strömming blev jag sugen på nu.
En evighet sen jag åt det!

Kram Hannis

Gunillasljusglimtar sa...

...Midda' på dej Hajan...kul att läsa hos dej igen,lika trevligt som vanligt! Kunde väl tro att barna kom ändå,snäller mamma får snälla barn,hihihi.Ha det gott i veckan som kommer...Gunilla ♥

samson sa...

Perfekt att få rester efter en midda
potatismos gillar jag men stektströmming nähä inget för mej
ha det så bra
maggan

Mamma C sa...

Här blev det lax när jag kom hem med ris till. Idag var vädret värre än igår tycker jag. Jag var som en snögubbe när jag kom till jobbet. Ikväll har jag handlat några klappar till barnbarnen innan T slutade jobbet.
Kram

Äppelblom sa...

Strömming och mos tackar man inte nej till - jättegott!
Kram till dig!

Maria sa...

Gott att du fick en fin söndag.
Ja nu börjar all julmat en del är ju ett måste till jul, mums.
Önskar dig en fin dag/kram